hoeveel bereik heeft een 4 Watt 27MC Bakkie?

Ik heb onlangs een 4 Watt 27MC bakkie aangeschaft, alleen heb ik geen enkel idee hoeveel bereik hij heeft. Hieronder het bakkie met specificaties.

President Barry AM/FM + Wyoming UP antenne

Specificaties President Barry AM/FM

40 Kanalen
AM/FM
4 Watt zendvermogen
Frequentiebereik: 26.965 MHz - 27.405 MHz
Antenne impedantie: 50 Ohm
Handmatige squelch
Automatische squelch
7 Kleurig Multi-functioneel LCD display ( kleur zelf instelbaar )
Display Kleuren: Rood, Groen, Licht Groen, Blauw, Licht Blauw, Zee Blauw en Violet
Multi-functioneel LCD display
S-meter
Public Address
ANL filter , NB
F functie toets
Roger Beep
AM/FM Schakelaar
Externe Luispreker aansluiting
Aansluitstroom: 12 of 24 Volt
Afmetingen in mm : 45 x 125 x 175
Gewicht : 900 Gram
Kleur : Zwart

Antenne

President Wyoming Up Antenne

De Wyoming Up is een 27Mhz magneetvoet antenne met 280Watt PEP 120CH en heeft een lengte van 68cm

Specificaties

Type 1/4 wave antenne
Impendantie 50 Ohm
Frequentie 26-28 Mhz
Polarisatie verticaal
SWR 1,1/1 (verstelbaar)
Gain +2dB
Max. power 280 Watt (PEP)
Bandbreedte en kanalen 1200KHz (120cx)
Gewicht 150gram
Lengte 68cm
Magneetvoet
Spriet van fiberglass

Kenmerken
Fabrikant: President
Artikelnummer: TXPE002|AMMI209
Barcode: 3435991127011 | 3435992126013
Levertijd: 1-2 Werkdagen
Banden: AM/FM
Aantal kanalen: 40
Zendvermogen: 4 Watt zendvermogen
Impedantie: 50 Ohm
Frequentie bereik: 26.965 MHz - 27.405 MHz
Vox.

Dank!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
13.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Schijnt enorm afhankelijk te zijn van allerlei omstandigheden zoals hoogte, weer bebouwing. https://www.circuitsonline.net/forum/view/76224/2 "
Heb met een hele oude major 2000 (0,5Watt) ook wel leuke afstanden gehaald. Ik woon zelf midden in de stad maar heb er toch wel verbindingen van 15 tot 20 km mee gemaakt.
Antenne was toen een GPA met de spoel op 11 meter. Deze afstand ook gehaald met een 4 watt zendertje (Midland Alan) Zelfde antenne / hoogte. We hebben ook nog een Atron99 antenne staan op 18 meter voet hoogte. Met deze opstelling en de Midland Alan hebben we met gunstige omstandigheden afstanden van ruim 100km gehaald. Terwijl we op andere dagen hier de stad nauwelijks uit kwamen.
"

Antwoorden (2)

Dat bereik zal een kilometer of 3 zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat lijkt me met alle respect heel pessimistisch, dat haalde ik toentertijd al met mijn 0,5 watt bakkie. Buiten dat is het ook heel erg afhankelijk van waar je bent. Midden in een stad zal het bereik minder zijn dan op het platteland
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Let op... we hebben het hier over een magneetvoet antennetje... niet over een grote GPA-antenne.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke, iedereen bedankt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Was wel een leuke tijd we hadden geen idee over smartphones en keken naar Chriet Titulaar
Ik zit nu erg in mijn geheugen te graaien maar destijds had ik een 0,5 watt 27 mc bakkie (FM) daarmee haalde ik toch wel een kilometer of 5 als ik me goed herinner.
Maar er spelen veel facetten mee zoals de de juiste afstelling van de antenne met een SWR meter et cetera. Bij een gespecialiseerde winkel kunnen ze je waarschijnlijk verder helpen zoals de CB-webshop.nl