Hoe kan ik een VGA laptop verbinden met een tv?

Als ik mijn laptop verbind met een VGA kabel blijft het geluid in de pc waardoor niet altijd goed hoorbaar is, een speaker kan ik niet aansluiten de aansluiting is kapot + de pc heeft geen bluetooth. Weet er iemand wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt

4 jaar geleden
2.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Wellicht kan je iets meer uitleggen over wat je wil en wat je hebt.
Wil je:
-Versterkt geluid van je laptop?
--via de TV-speakers?
--via een BT-speaker?
--via een bedrade speaker of versterker?
--een van de bovenste drie (maakt niet uit hoe, maar wat het makkelijkst/goedkoopst is)? Welke audio/video-ingangen en uitgangen hebben je TV en laptop (en eventuele andere speakers/versterkers)?
-HDMI
-Audio-IN
-Audio-OUT
-VGA

Antwoorden (3)

Als je laptop een USB-ansluiting over heeft, dan zou je daar een bluetooth dongle in kunnen stoppen. Dan kan je via bluetooth alsnog verbinding maken met je TV.

Ondersteunt je TV geen bluetooth, dan rest je in dit geval, gezien de defecte audio-connector, niets anders dan een microfoon op je laptopspeakers te plakken en deze op de TV aan te sluiten.
Toegevoegd op 20 december 2019 11:35: bron
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Wellicht lezen we de vraag anders (kan want de vrager is niet superspecifiek), maar bedoel je nu te zeggen dat
1.met (de juiste!) USB-Bluetooth-dongle de vrager zijn TV kan gebruiken als een veredelde speaker?
OF
2.dat de vrager straks een video van PC kan bekijken en beluisteren op zijn TV, waarbij het videosignaal over VGA gaat en het geluid via BT overgezonden wordt?
--
Het eerste lijkt mij niet de vraag, maar nogmaals, de vrager kan volledig abuis zijn, en werkelijk alleen van plan zijn een audio-verbinding op te zetten via de TV en hoopt dat via VGA te doen. (hoe langer ik hier over nadenk hoe waarschijnlijker ik dit acht).
Het tweede lijkt me compleet onwaarschijnlijk. Er zullen tegenwoordig wellicht TV's zijn met BT, maar die zullen gok ik geen VGA-IN meer hebben laat staan dat het zo zal zijn dat de TV de twee combineert. Het laatste deel zal als grap bedoeld zijn, maar een microfoon in een AUDIO-IN steken zal niet werken.
Om je vraag te beanwoorden: je kunt een VGA laptop met een televisie verbinden door middel van een VGA-kabel. Maar dat is dus geen oplossing voor je geluidsprobleem.

Als je laptop geen hdmi ingang heeft, dan heeft deze waarschijnlijk wel een Mini Displayport. Deze kun je gebruiken om je laptop met de tv te verbinden. Naast de Mini Displayport Adapter heb je hierbij een hdmi kabel nodig.
Deze sluit je aan op een van de ingangen van de tv (Onthoud welke ingang je gebruikt).
Als de televisie op de juiste hdmi ingang staat ingesteld (dit is de ingang waar je zojuist de hmdi kabel in hebt gestoken) zal in veel gevallen het beeld en geluid van je laptop op de televisie verschijnen.
SimonV
4 jaar geleden
Via een USB-geluidskaart en een audio-kabel, waarschijnlijk mini-jack naar mini-jack. (link in de bron)

Aangezien het om geluid gaat wat harder moet en de audio-uitgang van de laptop defect is, zou ik een USB-geluidskaartje kopen.
Als je TV een geluidsingang(AUDIO IN) heeft (naast de VGA-ingang) kan je deze direct verbinden met die geluidskaart (die dan dus eigenlijk de defecte uitgang vervangt).

Als je TV deze niet heeft heb je in ieder geval weer een mogelijkheid om de laptop op een versterker of boxen aan te sluiten via een kabel.
Ik heb een plaatje toegevoegd met hoe de achterkant van je TV er hopelijk uitziet. Het gaat om de RGB IN en de AUDIO IN.

===

HDMI zou natuurlijk mooier en makkelijker zijn, maar ik ga er vanuit dat je dat niet op je laptop hebt.
Als je er niet zeker van bent hier zie je hoe dat er uitziet.
https://thumbs.dreamstime.com/z/het-stoppen-hdmi-kabel-aan-laptop-39640317.jpg
===
(Het gaat niet om de pijl op het plaatje, maar rechts ervan)