bij onze gedimde lampen, gaat deze tijdelijk feller branden om hele en halve uren. Wij zijn niet de enige met dit verschijnsel. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de enigen... in hetzelfde huis, of in de straat...?
capthavoc
12 jaar geleden
dan wordt er toch ergens een zwaar apparaat bij je in en uitgeschakeld om de hele en halve uren ?
woon je in en flat o.i.d is het beperkt tot die flat ?
of heeft een hele wijk er last van ?
staat er een zware fabriek of industrieterrein in de buurt ?
wie hebben er nog meer last van ?
is het alleen gedimde licht ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook hoor, alleen niet zo vaak. ik woon in een rustige buurt zonder flats en zonder fabrieken of industrieterreinen in de buurt. Ik denk eerder dat het aan de schakelaar ligt, of dat er iets is (eventueel de buren oid) dat eventjes wat meer energie gebruikt dan de lamp.

Antwoorden (3)

Mogelijk is er iets in je nabije omgeving die telkens veel stroom wegtrekt, of iets automatisch opstart, b.v een zware pomp voor grondwater of zo iets.
Of een fabriek, in ieder geval iets wat regelmatig aanslaat.
Mogelijk zit je ergens aan het einde van een stroomleiding en komt er af en toe te weinig spanning binnen.
Is bij onze buren ook zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het iets paranormaals, Geesten die je willen mededelen of zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijke scenario.
Maar wat willen ze zeggen? Dat je enregierekening te hoog is? En waarom elk half uur? Zelfs klopgeesten zijn niet zo stipt, die kloppen maar wat als ze zin hebben om te kloppen. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt escape.
Heb precies hetzelfde gehad, Na de oplevering van mijn nieuwe huis bleek rond 23 uur en 6.30
Uur te pas en te onpas de lichten te flikkeren waar een dimmer op stond. Bleek dat het lag aan de dimmer, een dure die voor alle soorten lampen was ( ook voor
Halogeen e.d.) het flikkeren kwam door het aan/ uitzetten van een extra stroomhuis in de buurt. Ik woon vlakbij een industriewijk die snachts aanzienlijk minder verbruikt en dus gaat er een stroomhuis uit. Na vervanging van de dimmers ( simpele dimmers voor alleen gewone lampen) nooit meer last van gehad.

Succes! Je woont dus niet op een oude indianen begraafplaats :-)