Lamp blijft branden, wat is er aan de hand?

Hallo,
Ik heb een nieuwe lichtschakelaar gekocht. Eentje die aangesloten kan worden op het wifi netwerk en je dus via je mobiel aan en uit kan zetten, scènes maken etc.
Uit de muur heb ik alleen een bruine en zwarte draad.
Op de schakelaar heb ik de volgende opties:
N , L, L1 en L2
Ik neem aan dat ik de zwarte draad op de N moet aansluiten en de bruine op de L.
Als ik dat doe blijft het licht branden ongeacht of ik de slimme schakelaar aan of uit zet. Als ik de draden aansluit gaat het licht geel even fel en daarna gelijk heel zwak. Maar blijft branden. Het is een led lamp.
Het merk van de schakelaar is ewelink.
Wat doe ik fout?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr.
Peter

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Kun je aub het merk en type even vermelden.... ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het betreft een Sonoff T1 EU wifi+RF touch switch van Bol.com
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Even vooruitlopend op je antwoord.... het ontvangstdeel van de schakelaar moet altijd 'luisteren'. Die elektronica heeft continu spanning nodig. (=2 contacten) De lamp moet geschakeld worden. Daar zijn de andere 2 contacten voor nodig.
Dat verklaart dat je 4 in totaal 4 contacten hebt. Jij sluit er maar 2 aan ! Welke contacten waar precies voor dienen... ? Dat is te vinden in de gebruiksaanwijzing. Vandaar het verzoek het merk en type te vermelden. (of zélf de gebruiksaanwijzing op te zoeken en te lezen. Dat kan natuurlijk óók... ;-p)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Hier de gebruiksaanwijzing: http://ewelink.coolkit.cc/?p=698
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor je reactie.
Ik heb die beschrijving ook gezien, maar in het eerste plaatje staan toch 2 draden? En ik heb er 2 uit de muur.
Hoe moet ik het dan doen? Moet ik nog een draad naar de lamp trekken?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Het eerste plaatje is stap één. Daarna volgt stap twee... de rest van de draden dus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb inmiddels een extra draad erbij getrokken. Of moesten er 2 draden bij? Nu komen er 3 draden uit de muur. Ik heb bij de lamp het een en ander losgemaakt...

Antwoorden (1)

Je voedt de schakelaar met een fase (bruin) op L en een een nul (blauw) op L.
Die laatste draad ontbreekt en moet je dus nog er dus nog even bij trekken.

Op een van de 'out' contacten moet je de lamp aansluiten; de zwarte draad dus.

Zie ook de gebruiksaanwijzing: http://ewelink.coolkit.cc/?p=698
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Ow... ik maak een typfoutje... blauw moet uiteraard op N, niet op L