Gebruikt de printer witte inkt op de plekken waar wit wordt geprint of gebruikt hij op die plekken geen inkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

in een cardridge van een printer zitten maar drie kleuren inkt, te weten: rood, geel en blauw. er zit een extra cardrige in met zwarte inkt.

Rood geel en blauw zijn de baziskleuren in het kleurenstelsel, door die kleuren in verschillende verhoudingen te mengen kan elke kleur worden gemaakt die er bestaat. dit doen ze bijvoorbeeld ook bij een doe het zelf zaak als je een speciale kleur verf wilt hebben. maar omdat wit niet echt als een kleur wordt gezien kun je wit dus niet mengen met deze kleuren. dus als je een document uitprint waarbij er gedeeltes wit zijn dan gebruikt de printer daar geen inkt voor.

mocht je een gekleurd vel papier hebben en toch de indruk willen maken dat je daar wit op hebt geprint gebruik dan een hele lichte kleur beige. dan lijkt het net wit, je zult alleen wel moeten uitproberen hoe licht je de kleur kunt maken want je zult altijd de achtergrond erdoorheen zien schijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op plekken waar niets geprint hoeft te worden, gebruikt een printer geen inkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit geen witte inkt in een printer. je kan dit makkelijk testen door er een gekleurd papiertje in te stoppen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je best veel witte cartridges nodig. Nee dus, geen inkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De printer bevat geen witte inkt. Maar wel cyaan, magenta, geel en zwart. Door die kleuren te mengen maakt de printer de kleuren die nodig zijn. Wit is onmogelijk om te maken. Wat wit moet blijven, blijft wit. Daar komt dus geen inkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een printer heeft geen witte inkt.
Waarom zou hij het vel papier is meestal toch al wit.