Hoeveel 'power' kan een usb hub leveren?

Het ding is dus dat ik graag een usb splitter/hub wil kopen zodat ik meerdere dingen aan mijn PC kan koppelen, maar ik weet niet hoeveel 'power' een usb hub kan leveren. Mijn vraag is ook wel kan ik mijn muis, headset en toetsenbord daarop aansluiten zonder dat er enige delay in zit, het is tenslotte allemaal op 1 usb hub aangesloten. Een andere vraag is of ik dan elk usb hub kan kopen of dat ik ook nog een goed usb hub moet kopen.

Kan iemand mij hiermee helpen? In ieder geval bedankt voor lezen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Je moet wel weten welke versie usb poort je hebt.
( want usb poorten zijn verwarrend met naamsveranderingen )

USB 2.0 - 480 Mb/s
tot 2,5 watt

USB 3.0 - 4,8 Gb/s
( USB 3.1 Gen 1 )
( USB 3.2 Gen 1 )
tot 4,5 watt

USB 3.1 - 10 Gb/s
( USB 3.1 Gen 2 )
( USB 3.2 Gen 2 )
deze usb heeft verschillende soorten kabels voor spanning
standaard tot 7,5 watt
Andere mogelijkheden:
5 volt = van 7,5 watt tot 15 watt
9 volt = van 15 watt tot 27 watt
15 volt = van 27 watt tot 45 watt
20 volt = van 45 watt tot 100 watt

USB 3.2 - 20 Gb/s
( USB 3.2 Gen 2x2 )

maar hou het maar op 2,5 watt of 4,5 watt usb2 en usb 3 komen het meeste voor.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan ik op 4,5 watt een muis headset en een toetsenbord aansluiten, allemaal RGB (denk dat dat nog meer gebruikt)
LeonardN
4 jaar geleden
@smartiebot Als je ervan uitgaat dat je veel stroom nodig hebt, koop dan een powered USB hub.
Je kan dan nog veel "zwaardere" stroom trekkende apparaten erop aansluiten, omdat de stroom dan van het stopcontact omgezet wordt en dus niet meer (enkel) van de ene USBpoort uit je PC komt.
Je zit dan dus wel met een extra kabel/stroomstekker. https://tweakers.net/categorie/307/usb-audio-en-video-hubs/producten/#filter:TYzLCsIwFET_ZdYRkhCaxwcUXLjqUlyE9CKRYEtSiljy76YUxdXhnpm5G6Y8Uu4jpREOc46PAnbIYcpLc76En5kpnFvvJBhmf6chvglOcM72ZaCLf8Gp7nvFJ1yLSlv1MS2UC9yGzlq1c_UJ7grDpW7_rVTigGwwWnPcKoP660IYIVBr_QA

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan of je een powered of unpowered USB-hub koopt en is ook afhankelijk van de USB-versie.
-Een unpowered hub kan je gebruiken voor keyboards, muizen en controllers.
-Een powered hub als je dingen als printers, externe harde schijven en andere stroom-hongerige apparaten aan wil sluiten. De powered hub heeft dan ook een 240v stekker.

Voor jouw gebruik lijkt me een unpowered USB-hub meer dan voldoende. (bron 2)
Delay is haast geen issue, met die paar simpele apparaten die amper bandbreedte innemen. (bron3)

Kijk eens naar iets als:
https://tweakers.net/pricewatch/458168/sharkoon-4-poort-usb-30-aluminium-hub-zwart.html
Of
https://tweakers.net/pricewatch/699575/ewent-ew1140/reviews/
===
Hoeveel 'power' kan een usb hub leveren?

Meer dan voldoende voor jouw gebruiksdoel als je een unpowered USB 3 hub neemt, en zeker genoeg als je een powered USB 3 hub neemt.
Uiteindelijk maken de getallen niet zo bar veel uit, omdat je ook niet precies weet wat je keyboard en muis verbruiken, daarnaast is dat is echt zo weinig dat het niet uitmaakt.
===
Met een USB 3.0 unpowered hub kan je 4,5 watt gedeeld over alle aansluitingen krijgen.
Met een USB 3.0 powered hub kan je 4,5 watt over elke aansluitingen krijgen.
===
Ben je alsnog onzeker over de stroomlevering omdat je wellicht later toch andere apparaten wil toevoegen kan je ook voor powered hub gaan:
https://tweakers.net/categorie/307/usb-audio-en-video-hubs/producten/#filter:TYzLCsIwFET_ZdYRkhCaxwcUXLjqUlyE9CKRYEtSiljy76YUxdXhnpm5G6Y8Uu4jpREOc46PAnbIYcpLc76En5kpnFvvJBhmf6chvglOcM72ZaCLf8Gp7nvFJ1yLSlv1MS2UC9yGzlq1c_UJ7grDpW7_rVTigGwwWnPcKoP660IYIVBr_QA
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ben je alsnog onzeker over de stroomlevering omdat je wellicht later toch andere apparaten wil toevoegen kan je ook voor powered hub gaan:
https://tweakers.net/categorie/307/usb-audio-en-video-hubs/producten/#filter:TYzLCsIwFET_ZdYRkhCaxwcUXLjqUlyE9CKRYEtSiljy76YUxdXhnpm5G6Y8Uu4jpREOc46PAnbIYcpLc76En5kpnFvvJBhmf6chvglOcM72ZaCLf8Gp7nvFJ1yLSlv1MS2UC9yGzlq1c_UJ7grDpW7_rVTigGwwWnPcKoP660IYIVBr_QA