hoe werken de airco's van Blokker wel goed >?

staande airco's voor bijv. 55m3 heeft iemand daar ervaring mee? kosten rond de 150 euro dacht ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zo'n ding gehad (en gelukkig weer goed kunnen verkopen). Het koelt nauwelijks, vreet stroom, maakt een klereherrie, kortom, het enige wat er lekker aan is is er vlak voor gaan zitten. Maarja, dat kun je met een ventilator ook voor een fractie van de kosten.
Ik heb de airco dus weer ingeruild voor een goede grote ventilator (en een hoop andere leuke dingen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd een natte handdoek achter de ventilator te hangen, of wat flessen bevroren water ervoor ? Werkt best wel. Ik zweer zelf bij de combinatie ventilator + plantensproeiertje. Daar kan geen airco tegenop. En helaas, ze zijn ECHT heel erg duur in gebruik. En dan praat je nog maar over een verschil van een graad of vier, vijf. Zeg nou zelf, 29 of 25 maakt ook niet veel uit. Blijft bloedheet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bevroren natte washandjes onder je oksels stoppen werkt ook fantastisch! (Eigen ervaring als hoogzwangere vrouw in de tropen).

Andere antwoorden (2)

Mobiele airco's geven meestal een matig resultaat. Mijn ervaring is dat je een flinke overcapaciteit moet hebben om een ruimte goed koel te krijgen, en dan moeten er ook niet te vaak deuren en ramen geopend worden. Deze airco's zijn doorgaans prima voor een slaapkamer, houdt er echter rekening mee dat ze behoorlijk veel lawaai maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
169 euro. Voor een kamer van 5X5 zeggen ze. Dus dat is grofweg 55 m3.
Ze zijn nogal lawaaiig en je moet een slang uit een raam hangen, waardoor de warmte weer je huis in kan komen.
En, het is een 9000 BTU ding, dat verbruikt 3 kW. Dat is heel kostbaar, een euro per uur?
AWM