hoe kan je als je 2 simkaarten hebt voor beide een whatsapp account hebben op dezelfde telefoon?

ik heb een tel met 2 simkaarten waarop whatsapp staat alleen heb ik voor alleen één nummer whatsapp. is het mogelijk dat ik voor dat andere nummer ook dat whatsapp account kan gebruiken op diezelfde tel?

5 jaar geleden
25.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wordt dit bedoeld? Ik heb wel twee simkaarten in mijn nieuwe smartphone (ik word trouwens gestoord van alle mogelijkheden)
https://www.samsung.com/nl/i/telefoon/wat-is-dual-sim/
LeonardN
5 jaar geleden
Ah blijkbaar lees ik niet goed, of is de vrager wat onhandig in de formulering. Ze wel dus wel 2 accounts. Ik lees: hoe kan je als je 2 simkaarten hebt voor beide 1 whatsapp account hebben op dezelfde telefoon? (dus totaal 1 account) zeker met deze zin:
is het mogelijk dat ik voor dat andere nummer ook DAT whatsapp account kan gebruiken op diezelfde tel? Duidelijker is: hoe kan je als je 2 simkaarten hebt voor elk nummer 1 whatsapp account hebben op dezelfde telefoon?
is het mogelijk dat ik voor dat andere nummer ook een ANDER whatsapp account kan gebruiken op diezelfde tel?

Antwoorden (1)

Je vraag is onduidelijk.

Wil je nu 2x Whatsappaccounts gebruiken (1 per nummer) en dus 2 op je telefoon(zoals je hoofdvraag). Of 1 account op 1 telefoon met 2 nrs. zoals in de bijvraag?

Het kan allebei.
Het laatste is wat normaliter vanzelf het geval is (en officieel ook niet anders kan.

Het eerste (de hoofdvraag) kan via een truc:

https://www.androidplanet.nl/tips/twee-telefoonnummers-op-whatsapp-gebruiken/

Je mag maar één telefoonnummer gebruiken met WhatsApp, maar wat nou als je WhatsApp twee keer op je telefoon installeert? Officieel kan dat niet, maar er zijn wel allerlei Android-apps die je een andere app laten klonen. Goed werkende voorbeelden hiervan zijn App Cloner en Parallel Space.

Met deze kloonapps maak je een exacte kopie van een bestaande app op je telefoon, die je vervolgens naast het origineel kunt gebruiken. Op die manier kun je de gekloonde versie van WhatsApp zo instellen dat deze gekoppeld is aan je tweede telefoonnummer. Je moet dan wel in staat zijn om het verificatiebericht te ontvangen dat WhatsApp per sms stuurt. Dat bericht gaat naar je tweede telefoonnummer, dus zorg dat de bijbehorende simkaart in gebruik is.
---
Zorgen dus dat je Whatsapp 2x maal installeert met een stuk software als App Cloner.
---
Aangezien dit geen officiële methode is en je afhankelijk bent van een derde partij kan het zijn dat het niet direct soepel loopt. Probeer dus meerdere clone apps, lees even de reviews.
---
https://www.androidplanet.nl/tips/samsung-dual-messenger-insteller/

Heb je een tweede Skype-account voor je bedrijf? Gebruiken jij en je partner dezelfde tablet, maar wil je toch nog toegang hebben tot je eigen Facebook-account? Dual Messenger biedt uitkomst. Deze feature van Samsung-smartphones laat je twee accounts voor een app op één toestel zetten.
Toegevoegd op 11 februari 2019 09:19: tekst