Bestaat er een gloeilamp die niet uit elkaar spat mocht deze vallen?

Op onze basisschool hebben wij een schemerlamp. Die is echter best gevaarlijk als er stroom op staat en er een gloeilamp inzit. Een plastic gloeilamp op batterijen zou uitkomst bieden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Zulke lampen worden al ruim 100 jaar gebruikt zonder dat er veel mis gaat.

Antwoorden (1)

Zoek in het assortiment LED zaklantaarns.
Die zijn er in veel verschillende uitvoeringen.
Onverwoestbaar, lage spanning, en koud.

Overigens, de bolvorm van een gloeilamp is heel sterk.
Dat uiteenspatten zal niet gebeuren.
En de spanningvoerende onderdelen zijn goed afgeschermd.
Je zoekt problemen die er niet zijn.
Reddie