Mijn 12v tuinverlichting doet het niet meer, wie kan mij helpen?

Ik heb een 12v inlite kabel in de tuin liggen met daarop 4 spotjes van het merk garden L ights. Alles werkte prima, totdat ik vandaag 2 nieuwe lampen heb aangesloten. De nieuwe lampen werkte ook beide na het aansluiten. Toen ik 1 van de lampen een stukje verplaatste viel het hele systeem uit. Ik heb een transformator van 56w, dus ik kan mij niet voorstellen dat die overbelast is. Kan iemand mij vertellen wat de eventueele oorzaak is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je bij het verplaatsen sluiting gemaakt en is de zekering van de trafo stuk.
jc54
5 jaar geleden
Zo op afstand is het kijken in de glazen bol, maar óf je hebt kortsluiting veroorzaakt, of je hebt in het voedingsdeel iets stuk getrokken bij het verplaatsen.

Wát het precies is ? Dat valt op afstand niet te zeggen.

Probeer eens alle aansluitingen één voor één na te lopen en check of je trafo het überhaubt nog wel doet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix