Hoe kan ik de data nog van mijn harde schijf terugkrijgen?

Sinds gister werkt mijn harde schijf niet meer naar behoren. Ik heb nog geprobeerd een aantal bestanden eraf te halen maar dit is niet meer gelukt. Als ik de harde schijf aansluit herkent mijn laptop hem wel maar vervolgens kan ik er niets mee doen, hij opent hem niet en de laptop hangt vast daardoor (op de afbeelding schijf D). Ik heb het ook al geprobeerd op een aantal andere computers maar helaas werkt de harde schijf daar ook niet op.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je zou nog even een checkdisk kunnen uitvoeren op de harde schijf, om eventuele fouten op te lossen en misschien dat het daarna weer werkt. Anders zou ik als ik u was langs een ICT bedrijf gaan zoals Jictex. Die zijn er vakkundig hier in, Jictex heeft mij ook weleens geholpen met dit probleem!

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Je zou nog even een checkdisk kunnen uitvoeren op de harde schijf,"
Zonder filesystem een stom advies.
Ik heb een keer ook zoiets gehad. Ik had 'snel formateren' gedaan, dan wordt je data alleen met enen en nullen overschreven maar blijft in principe intact. Dan wordt je schijf weer benaderbaar. Vervolgens recover software (bijv. Recuva ingesteld op deep scan) gebruiken om je gegevens terug te krijgen. scannen naar data en herstel kan lang duren. Houdt er rekening mee dat je voor het herstellen niet dezelfde schijf gebruikt maar een andere (externe). Als je harde schijf ook rare geluiden maakt zoals kraken of tikken, dan kun je er vrijwel niks meer mee.