ik heb mij een 100w versterker gekocht. die wil ik aan mijn 50w sub. en aan 2x 30w speakers. ik wil deze graag aansluiten hoe doe ik dit??

1x 50w sub 4ohm.
2x 30w speakers 8ohm.
100w versterker 2 uitgangen (L en R).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Meer info gewenst.

Antwoorden (2)

Voor het aansluiten van een subwoofer is een aparte subwoofer aansluiting op de versterker nodig. Als je versterker alleen ruimte heeft voor 2 speakers L & R, dan kun je alleen die speakers aansluiten
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Dat ligt maar helemaal aan de subwoofer. Soms heeft deze een aansluiting voor normale speakeruitgang en een ingebouwd filter om alleen het laag door te laten.
Voor het aansluiten is een speciaal crossover filter nodig. Zie voor alle mogelijkheden de bron.