hoe kan ik deze batterij opladen?

deze batterij (zie foto) is afkomstig uit een kleine drone. ik heb geen oplader of wat dan ook voor de batterij. dus ik vroeg mij af of het mogelijk is om het zelf op te laden door iets te improviseren? op de batterij staat 3.7 V, en ik vroeg mij bijv af, dat als ik een usb kabel in de computer stop en de uiteinde verbind met de twee kabeltjes van de batterij, of het dan gaat opladen of niet? zover ik las komt er 5 V uit een usb poort. dus ik weet niet of dat kwaad kan, of het zou werken of dat ik kortsluiting maak in mijn computer. iemand een idee?

Toegevoegd na 38 minuten:
dit is de exacte batterij: http://www.dx.com/nl/p/hubsan-h107c-a24-3-7v-380mah-li-po-battery-for-h301c-r-c-quadcopter-white-243226?tc=EUR&gclid=Cj0KCQjw4vzKBRCtARIsAM3l8OCa5N_s154oGr47Zz_6f3EhXt188OgW1tNFm3D6_Zfoq09r6hNJwGcaAr8bEALw_wcB#.WV97PoTyjcs

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Dit is een lithium accu die kun je niet op de door jou voorgestelde manier opladen. Dat geeft namelijk mogelijk kortsluiting en met een beetje geluk vuurwerk uit de accu. Erg brandgevaarlijk!
Je hebt een speciaal controller-ic nodig om die dingen goed op te kunnen laden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laders vindt je op dezelfde site als je de accu gevonden hebt.