Hoe laad ik mijn telefoon sneller op?

Het duurt nu ongeveer 3-4 uur
Hoe kan ik het versnellen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik je de originele lader en accu?
Sharonves
6 jaar geleden
Wat bij mij lijkt te werken is om het helderheid een beeitje naar beneden te halen als je hem oplaad.

Antwoorden (2)

Door een smartphone in vliegtuigmodus te zetten, kan iedereen genieten van ‘snelladen’. Laden zal inderdaad net iets trager gaan dan bij een smartphone met een echte snellaadfunctie, maar het levert wel een verschil op. Zelfs bij toestellen met snellaadfunctie zal vliegtuigmodus inschakelen nog voor beschadiging van andere onderdelen.

Hoewel dit een beetje ongeloofwaardig klinkt, is het eigenlijk heel makkelijk uit te leggen waarom het kan. Een smartphone verbruikt continu energie, zelfs wanneer hij aan het opladen is. Dit komt onder anderen doordat je heel de tijd in verbinding staat met bijvoorbeeld een mobiel netwerk. Wanneer je je smartphone in vliegtuigmodus zet, worden al deze verbindingen onderbroken waardoor je stroomverbruik minder is. Omdat er dan minder energie ‘verloren’ gaat tijdens het laden, kun je zo je smartphone sneller opladen. Een simpele oplossing voor een ‘groot’ probleem. Al moet je er op dat moment wel even vrede mee nemen dat je onbereikbaar bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een lader met meer A geeft ook kortere laadtijden, gek genoeg kwam ik hier per toeval achter door een iPad lader te gebruiken voor een iPhone. Met 2 uur zit deze dan al vol, terwijl het met een iPhone lader zeker 45 minuten tot een uur langer duurt.