Waar kan ik een fax-telefoon schakelaar kopen?

Ik heb 1 nummer waar ik zowel een fax als een telefoon op gebruik. Nu ben ik altijd stekkertjes aan het wisselen zodra ik de fax nodig heb. Dit is onhandig, maar wil ook zeggen dat de fax niet standaard bereikbaar is.

Als eerste zoek ik een schakelaar waar ik kan kiezen tussen fax en telefoon (oftewel, iets een RJ11 selector met 1 ingang en 2 uitgangen) zodat ik gemakkelijk kan wisselen tussen de 2.

Echter, ik zag ook een oude vraag (http://www.startpagina.nl/v/elektronica/vraag/58669/mogelijk-fax-telefoon-verkeer-onderscheiden) waarbij het beste antwoord aangaf dat er een apparaat is waarbij er automatisch gekozen wordt tussen de fax en de telefoon (zodat beide bereikbaar zijn). Weet iemand wat dit is of wat dit zou kosten?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ziggo biedt inderdaad een mogelijkheid voor een 2e telefoonlijn. Is (zoals MrTomaat al opperde) inderdaad een heel nette oplossing, alleen maak ik al gebruik van die 2e lijn (kon niemand weten, had ik er nog niet bij gezet, straal vergeten, bij deze).

Het lijkt er op dat ik een "automatic telephone line sharing system" bedoel. Alleen zou ik deze graag in Nederland bestellen. Zag zojuist dat het ook via Amazon zou kunnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt helemaal geen schakelaar nodig. Koop bij de bouwmarkt een verdeelstekkertje dat van één aansluiting er twee of drie maakt (3 euro of zo), en sluit telefoon en fax hier op aan. Als je fax een ander stekkertje heeft koop dan ook een verloopstekkertje of verloopkabeltje. Beide apparaten staan nu gewoon op hetzelfde nummer. Een tweede lijn is niet nodig, en zelfs niet wenselijk, want dan moet je weer diverse mensen inlichten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100