Hoe kan ik kwalitatief het beste radio luisteren via de stereo thuis?

Via een dab+ adapter https://www.conrad.nl/nl/albrecht-dr-52-dab-radio-adapter-zwart-1012222.html

Via http://nederland.fm/ en dan de app op de smartphone met een 3,5mm jackplug naar de stereo

Met Digitenne met tulpstekkers

Analoge FM tuner met tulpstekkers

Ervan uitgaande dat de ontvangst van de zenders zonder storingen is.

Ik heb een Pioneer SA-508 met degelijke DCM boxen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Het beste antwoord

De DAB adapter geeft ongetwijfeld het beste geluid, maar is ook de duurste optie.

Een smartphone app gebruiken is goedkoper en als wifi niet stoort en stabiel is een prima alternatief. Wel zou ik kijken of je de audio niet via de oplaadaansluiting kunt streamen ipv de koptelefoon aansluiting. Bij bijvoorbeeld iPhone heeft de connector ook audio uit en je omzeilt dan de koptelefoon versterker. Ook is een bluetooth audio adapter van bijvoorbeeld Logitech handiger dan een kabel, vooral als je de telefoon wilt gebruiken waar deze eigenlijk voor bedoelt is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mooie versterker trouwens. Doet me denken aan de tijd dat ik kwijlend voor de etalage van de audio winkel stond om me te vergapen aan de mooie vu meters.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe zit dat eigenlijk met FM via de ether vs FM via de coaxkabel? Geeft dat nog een merkbaar verschil? Sowieso qua storingsgevoeligheid lijkt me. Sommige zenders zijn volgens mij alleen via FM op de kabel te ontvangen.
paulus811
8 jaar geleden
MrTomaat, ik kan alleen uit ervaring spreken, maar FM via de ether is gevoelig voor storingen van weersinvloeden etc. En de FM band is behoorlijk druk. FM via de coax is goed, maar dan heb je wel een tuner nodig (ik denk niet dat ik nu met nieuws kom ;-). DAB is storingsvrij en je kunt meer zenders ontvangen. Ook is het mogelijk om 'surround' geluid te krijgen via DAB+. Niet perse beter (en op deze versterker ook niet weer te geven) maar sommigen vinden het een betere beleving dan stereo. De vraag blijft uiteindelijk of je de verschillen hoort. Veel zal afhangen van de kwaliteit van de speakers, als dat onder de maat is kun je ontvangen via welke manier dan ook, maar blijft het resultaat teleurstellend.
paulus811
8 jaar geleden
Overigens is het misschien nog een optie om de tv via tulp te verbinden en de radiozenders via de tv te kiezen. Scheelt je de aanschaf van een tuner.