Bestaan er zonnepanelen die je rechtstreeks op apparaten kan aansluiten?

Heb al even op internet gesurfd maar kan het niet vinden.

Ik zoek als het ware een zonnepaneel waar je je apparaten DIRECT op aan kunt sluiten dmv simpelweg de stekker in het stopcontact te steken. Heb het dan niet over het opladen van de telefoon maar over bijv de televisie, wasmachine etc.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Ja, je kunt zonnepanelen rechtstreeks op apparaten aansluiten door een autonoom systeem. Je hebt hiervoor wel een accu en laadregelaar nodig:

1. Zonnepanelen. Zij vangen het zonlicht op en zetten deze om naar elektrische energie.
2. Accu. De accu maakt het mogelijk om de opgewekte energie van de zonnepanelen op te slaan. Deze energie geeft de accu door aan de apparaten wanneer dit nodig is.
3. Laadregelaar. Deze zet de variabele elektrische spanning uit de zonnepanelen om naar een voor de accu bruikbare laadspanning. Een laadregelaar is altijd nodig, een zonnepaneel mag niet direct op een accu worden aangesloten.
4. Bekabeling tussen zonnepaneel en laadregelaar en tussen laadregelaar en accu. Vanuit de accu een kabel om de verbruikers of omvormer op aan te sluiten
5. Zekeringen in alle bekabeling
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thnx voor je uitgebreide antwoord!