Waarvoor dient een amplifier?

Op websites voor audiofielen hebben ze het over amplifiers om bv. je headphones in te steken. Maar wat is het voordeel als je een amplifier gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
11.1K

Het beste antwoord

Amplifier is engels voor versterker. Dat kunnen allerlei soorten versterkers zijn. Maar ze doen allemaal het signaal geschikt maken voor wat je erop aansluit. Een hoofdtelefoon versterker is bv heel iets anders als een autoluidspreker versterker of als een microfoonversterker.
Over het algemeen wordt er met een versterker een klein of zwak signaal, groter of sterker gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een amplifier is een versterker die het geluid versterkt naar je headphone stuurt. In een aparte headphone versterker/aplifier zitten extra goede componenten om het geluid voor een headphone te optimaliseren.
paulus811
12 jaar geleden
Dat is een Engelse naam voor versterker, niet meer en niet minder,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is nou juist: 'Waarvoor DIENT een amplifier (versterker)'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Versterker versterken wat moet je nog meer weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat versterkt het? De amplitude? De constructie? En volgens het eerste antwoord verbetert (optimaliseert) een versterker het geluid, en dat is toch echt iets anders dan het alleen maar harder maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geluid is wat het is zoals het van de cd afkomt, het enige wat een versterker doet is het versterken, zodat bv een koptelefoon hard genoeg kan. Een versterker mag er niets aan veranderen, Anders zou het een slechte versterker zijn.
De enige reden om een aparte versterker te nemen is het vervangen van een slechte, of een te lichte versterker.
Amplifier is de versterker. (Het apparaat dat kleine signalen uit mp3 speler of CD speler omzet in groter vermogen om luisprekers op aan te sluiten.)