Hoe kun je de RAM van je smartphone deginitief legen?

Hoe kun je de RAM van je smartphone legen? Deze zit continu vol en daardoor werk mijn telefoon langzaam. Ik heb een samsung galaxy a5 2016. Je kunt wel op "RAM schoonmaken" klikken maar dan sluit hij de apps af, waarna ze allemaal direct opnieuw opstarten. Dit is ook zo met een TASK Manager app.
Heeft iemand een app waar je kunt instellen dat de apps continu blijven afgesloten en niet steeds opnieuw opstarten op de achtergrond. (Bijv facebook, whatsapp, instagram etc)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan niet, want in je RAM staan dingen die je telefoon tijdelijk nodig heeft. Het zal dus vanzelf weer worden gevuld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kun je handmatig instellen via je tandwiel (instellingen) > Apps > Applicatiebeheer.
Per app kun je nu zien (druk op een app en kijk onderaan) hoeveel RAM deze APP gebruikt.
Hier kun je ze ook gedwongen stoppen en uitschakelen indien gewenst.