Mijn tv heeft een standby probleem? Gaat niet meer aan

Sinds een aantal maanden doet onze tv vreemd. Tijdens het tv kijken s er niks aan de hand. Zodra wij de tv uitdoen en weer aaan willen doen geeft hij problemen. Het rode standby lampje gaat dan knipperen. Als we de tv helemaal uitzette moeten we zeker een uur wachten voordat de tv weer in de normale standby stand kan. Daarna vergt het zeker nog een uur voordat de tv aan kan. Wat kan dit probleem zijn en komt dit vaker voor? Is de reperatie hiervan duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Er zijn condensators defect in de voeding van de TV. Vraag een prijsbestek alvorens tot herstelling over te gaan, maar mij lijkt 75€ een redelijk bedrag, als de herstelling door een zelfstandige uitgevoerd wordt.

Evarist, zelfstandig TV hersteller in een vorig leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor mijn idee, maakt het niet uit om welke tv, type/merk/lijn het gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken en advies! Het gaat om een pioneer plasma tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langzaam opstarten is defecte elco's (ELectrolytische COndensators). die condensatoren lijk het nog een beetje te doen, als ze wat opgewarmd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo een Pioneer Plasma, die wil je wel laten reparen ja. Ik weet niet welke je hebt, maar zelfs Panasonic moet nog moeite doen om de ouwe Pio's te evenaren. http://news.cnet.com/8301-17938_105-20034816-1.html

Andere antwoorden (1)

Misschien overbodig hoor als er iets defect is maar dit probleem heb ik ook gehad en bij mij hielp het om de stroom er helemaal vanaf te halen en na een minuutje er weer op te zetten. Heb je dit geprobeerd? Niet geschoten is altijd mis toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ook mijn tip zijn: eerst de stekker helemaal uit het stopcontact zodat de spanning er echt af is, enkele minuten uit laten en dan opnieuw proberen, zodat hij een 'harde reset' krijgt. Als het dan nog niet lukt: Evarist bellen (zie hierboven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja uitzetten en de stroom er af halen, heb ik ook al geprobeerd. Geen effect helaas. Denk dat ik inderdaad maar een monteur ga inschakelen. Bedankt!