Welke draadloze koptelefoon kan ik het beste gebruiken voor het tv kijken?

De meeste draadloze koptelefoons werken dmv Bluetooth. Helaas ondersteunt mijn tv dit niet. Kan ik het beste een Bluetooth receiver voor mijn tv kopen?
Er bestaan ook koptelefoons met een speciaal zendertje maar dit lijkt mij gevoeliger voor storingen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Als het apparaat gewoon een tulp of een 3.5" jack audio output heeft en je wilt geen bluetooth (wil ik ook niet, vooral i.v.m. bereik!) kun je een van de vele, véle RF-based draadloze koptelefoons kopen. Afhankelijk van je budget zijn er allerlei mogelijkheden.

Op het risico af om over te kopen als gesponsord of als fanboy (beide niet waar :) ):
Ik persoonlijk zweer 100% bij mijn Sennheiser RS 195. Ik woon op 3 hoog en mijn zender staat achter, maar als ik op de stoep voor mijn motor poets kan ik er gewoon kraakhelder muziek door luisteren. Ik heb 'm vaak acht tot twaalf uur per dag op en ze zitten als gegoten :) Maar ze kosten wel tegen de 400 euro, maar dan krijg je wel echt heerlijke hoofdtelefoons. Je kunt ook voor heel veel minder (zeg €80) iets als een Sennheiser RS 120 mk2 kopen, die had ik daarvoor, zelfde principe maar niet over-ear en een minder vol en rijk geluid, maar nog altijd een dikke voldoende. Als ik eerlijk ben waarschijnlijk een net wat betere prijs-kwaliteit-verhouding... Maar goed, ik kan het dan toevallig betalen en een écht hele fijne koptelefoon is ook wat waard als je 'm zo lang en veel gebruikt.

En dat is alleen nog maar Sennheiser :) Er zijn ontzettend veel andere RF-based (radio frequency, dus gewoon met een radiosignaal) hoofdtelefoons beschikbaar en als je niet voor de allergoedkoopste gaat is dat heel goed te doen, geen storing van mobiele telefoons of routers, werkelijk geen centje storing zelfs niet op twintig meter afstand door een paar muren heen. Maar goed, "your mileage may vary", ik geef geen garanties :)

Ik zou zeggen: zoek eens op "rf headphones" en ga reviews lezen om te bekijken wat je precies wilt. On-ear, over-ear, superdeluxe, budget, batterijtype, zendbereik, toonbereik, mogelijkheid tot aparte afstelling per kanaal, mogelijkheid tot meerdere soorten aansluitingen, mogelijkheid tot vervangbare earpads, er is van alles wat.

Shop ze! En geniet van je storingsvrije draadloze genot, ook als je even de gang, de keuken, de schuur, de garage of het toilet op moet ;)