Onze cv (merk valliant ) gaat steeds uit en weergeeft de code F28. Er werkt niets en er is geen warm water meer als het uit is. Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
De monteur laten komen.

Antwoorden (1)

Het zou helpen als u het type/model van de ketel erbij aangeeft, dan kan men de handleiding opzoeken (of u kunt die zelf lezen). Maar waarschijnlijk betekent F28 "geen vlamsignaal", wat waarschijnljik veroorzaakt wordt door een probleem met de gastoevoer of de ontsteking.

Controleer in ieder geval de gastoevoer. Let op de hoofdgaskraan, de gaskraan bij het toestel en eventueel de gaspitten van uw kooktoestel (indien van toepassing).

Controleer ook of het toestel correct is aangesloten op het lichtnet (de elektriciteit). Makkelijkst te controleren door een ander apparaat (zoals een stofzuiger of een lamp) op het stopcontact waar nu het toestel op is aangesloten.

Als de gastoevoer overal goed is en de elektriciteit doet het ook, dan is het waarschijnlijk een defect in het toestel, zoals een storing aan het elektrisch systeem of aan de gasinstallatie.

Maak in ieder geval snel een afspraak met een monteur - als je de gastoevoer en de elektriciteit hebt gecontroleerd wil je er als amateur zeker niet zelf aan rommelen.