kan ik een TMS3450NL op gelijkstroom laten werken?

ik wil met een TMS3450NL een digitale klok op gelijkstroom maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is een IC dat ontworpen is voor wekkerradio's. Hij heeft gelijkspanning nodig, maar voor de klok heeft 50 of 60 Hz nodig (bij een spanning van 50-60 volt) om te lopen.
En daarvoor heb je het lichtnet nodig. Dus nee, dat zal niet gaan...
escape
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Tenzij je die frequentie via een flipflop o.i.d. aanlevert. :)
(Een horloge zit immers ook niet op lichtnet...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb een blokgolf omvormer (zelfgemaakt) met een CD4047 en de klok functioneert daarop. Kan jij een circuit voor deze klok maken dat de TMS3450 de 50hz wisselspanning krijgt zonder de 2 trafo's ertussen? De originele trafo van de klok had 2X 5 Volt met een center tap dus je had aan linker en rechter draad 10 Volt.