hoe werkt gps in de auto?

ben misschien niet zo te oud voor deze tijd,toch begrijp het volgende toch niet niet helemaal.

Een vrouw verteld op tv dat zij werd achter gevolgd door haar man via haar eigen auto.Zij heeft 5 keer 6 gps onder haar auto gevonden.Mijn vraag is hoe werkt dat en waar plak je dan zo een gps en hoe weet je of je ook een gps onder je auto heb.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stap1. Met een TomTom weet je waar je bent door satelliet bepaling. Stap 2. Met een telefoon kan je die informatie doorgeven. Als je die 2 technieken combineert en de informatie stuurt naar bijvoorbeeld een smartphone heb je een actieve gps tracker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan ook een smartphone instellen als actieve tracker. Althans een smartphone met gps-module.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die gps kan je overal plaatsen als deze een eigen stroomvoorziening heeft. Als de tracker stroom van de auto nodig heeft ergens waar je hem van stroom kan voorzien. Echter zal het de bedoeling soms zijn hem uit het zicht te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht dat er gpstrackervinders zijn. Ze geven namelijk signaal af. Daarnaast kan je ze met het blote oog ook vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartelijk dank voor informatie.kun je dan ook een app gebruiken als gpstrackervinders? Ik bedoel er is voor bijna alles een app. Waarom niet voor gpstracker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=gps+tracker+app+android&oq=gps+tracker+app&aqs=chrome.1.69i57j0l3.9389j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of bedoel je een app die gps trackers detecteert?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe je zo iets moet noemen.maar ik bedoel zo een app die men kan gebruiken om te zien of hij iemand een gps heeft geplakt in zijn auto of op de fiets etc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee dat kan niet met een app. Dat kan alleen met speciale apparatuur. http://www.spyshopbreda.nl/3g-4g-gps-afluister-detector-pro-p-881.html?gclid=Cj0KEQjwvve_BRDmg9Kt9ufO15EBEiQAKoc6qpm4vxs_cpAoCl56m0gk8pyLrTbCfKbzZN4XzBHhrBAaAnxD8P8HAQ

Antwoorden (1)

Een GPS tracker werkt geheel passief, d.w.z je hebt niet door dat zo'n apparaat in de auto zit, het is bovendien erg klein. Hierin zit een SD kaartje die de ontvangen locaties(coördinaten) opslaat, dit kaartje kun je later inladen in de computer en de coördinaten over google maps "heentrekken" en zo de gevolgde route inzien...

Toegevoegd na 20 minuten:
Ah, ik had dat achtervolgen niet helemaal begrepen. Slechts met een GPS tracker die de coördinaten verstuurd via GPRS o.i.d. stellen je in staat real-time de locatie te tracken van een gewenst object. Veel dure auto's hebben dit als optie. Alleen met apparatuur uit de spy shop kun je checken of je daadwerkelijk een gps tracker in de auto hebt zitten(denk aan het GPRS signaal, niet te verwarren met GPS wat eigenlijk alleen een ontvangend signaal is)

Overigens met Galileo als Europees GPS systeem stelt je in staat om ook signalen terug te sturen waaronder distress ook je eigen locatie, hiermee vervalt de noodzaak tot een GPRS modem met een SIM kaartje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een passieve tracker werkt idd zo. Als je echter iemand wil achtervolgen moet je een actieve tracker gebruiken. Een die de gpslocatie via 3g of satellietmodem stuurt naar een ontvangen apparaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Begrijp ik het goed: als je zo gps ding niet tegen komt zul je ook nooit weten dat het vast zit in je auto of je fiets of je boot?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die zin bevat al zijn eigen uitkomst. Als je iets nooit vindt zal je er nooit achterkomen idd. Of het moet je achteraf verteld worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hiermee kan je een GPStracker detecteren. http://www.spyshopbreda.nl/3g-4g-gps-afluister-detector-pro-p-881.html?gclid=Cj0KEQjwvve_BRDmg9Kt9ufO15EBEiQAKoc6qpm4vxs_cpAoCl56m0gk8pyLrTbCfKbzZN4XzBHhrBAaAnxD8P8HAQ