wat als er staat 1deel op 4delen water?

wil mijn koffiezetapparaat ontkalken eingenlijk mijn senseo en de beschrijving staat zo aan gegeven maar wat is de vloistof maataanduidijng.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Bv:

1 ml ontkalker + 4 ml water

100 ml ontkalker + 400 ml water.

Dus. het deel aan ontkalker x 4 aan water toevoegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat betekent dat je 1 kopje ontkalker neemt en 4 kopjes water.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maakt niet uit wat de hoeveelheid is, maar neem steeds hetzelfde kopje met dezelfde inhoud. Het gaat erom dat je geen klein kopje neemt met 4 grote glazen bijvoorbeeld.
Het moet dus allemaal van dezelfde inhoud zijn.
12 jaar geleden
Meestal wilt een beschrijving met 'delen' zeggen dat het niet zo precies hoeft. In andere woorden: je kunt het met het oog afmeten. Volgens mij hebben de meeste Senseo's 1,2 of 1,5L watertanks. Dus 240 tot 300 ml ontkalkingsvloeistof moet voldoende zijn. De rest vul je dus uiteraard aan met water :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mis en Min. Zie antwoord hier onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ja ik zie. Klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope. Jouw antwoord klopt wel.
B.V. 1 liter is een vloeistof maataanduiding, die kan je weer verdelen in deciliter ( een tiende liter)
Indien je 1 deciliter bij 3 deciliter doet, heb je een totaal van 4 deciliter.
Of wel een deel op vier.
of wel: een op vier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Als er staat "1 deel ontkalker op 4 delen water", dan zou je in totaal 5 delen hebben. Maar ik weet niet hoe het in de gebruiksaanwijzing staat. Misschien heb je gelijk, misschien niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja deze discussie is bekend en verwarrend.
Ik weet het ook niet zeker, maar het is me zo een keer uitgelegd
Een op honderd b.v.
(En niet een bij honderd.)

Is een deel op de honderd delen.
Dus totaal honderd.
bamibal
12 jaar geleden
Dat probleem had ik vroeger met mengsmering voor de brommer. 1:50, is dat nu totaal 50 of 51?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben even wezen zoeken op internet en algemeen wordt er van uitgegaan dat 1 op 4 dat bij 4 delen er een deel bij komt.
Mogelijk is dit begrip in de loop van jaren veranderd.
Ik weet nog dat bij mengsmering van brandstof van 1 op 50 het inderdaad 1 deel olie en 49 delen benzine was.
Je zegt ook duidelijk 1 op 50
Maar heb nu wel een foutief antwoord. ha, ha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er staat 1 deel ontkalker op 4 delen water, is het wel degelijk samen 5. Als er staat een deel ontkalker op 4, is het samen 4.
Lekker makkelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja stippel, lekker makkelijk. logisch dat er zoveel misverstanden zijn.
Als je een rotte appels hebt op de honderd appels, heb je ook 100 appels en geen 102. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een.... moet zijn..... als je twee....