wat als er staat 1deel op 4delen water?

wil mijn koffiezetapparaat ontkalken eingenlijk mijn senseo en de beschrijving staat zo aan gegeven maar wat is de vloistof maataanduidijng.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bv: 1 ml ontkalker + 4 ml water 100 ml ontkalker + 400 ml water. Dus. het deel aan ontkalker x 4 aan water toevoegen

Dat betekent dat je 1 kopje ontkalker neemt en 4 kopjes water. Toegevoegd na 3 minuten: Maakt niet uit wat de hoeveelheid is, maar neem steeds hetzelfde kopje met dezelfde inhoud. Het gaat erom dat je geen klein kopje neemt met 4 grote glazen bijvoorbeeld. Het moet dus allemaal van dezelfde inhoud zijn.

Meestal wilt een beschrijving met 'delen' zeggen dat het niet zo precies hoeft. In andere woorden: je kunt het met het oog afmeten. Volgens mij hebben de meeste Senseo's 1,2 of 1,5L watertanks. Dus 240 tot 300 ml ontkalkingsvloeistof moet voldoende zijn. De rest vul je dus uiteraard aan met water :).

B.V. 1 liter is een vloeistof maataanduiding, die kan je weer verdelen in deciliter ( een tiende liter) Indien je 1 deciliter bij 3 deciliter doet, heb je een totaal van 4 deciliter. Of wel een deel op vier. of wel: een op vier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100