Wat moet ik doen als ik anoniem gebeld word?

Hallo, ik ben de laatste week best vaak gebeld door een anoniem nummer en ik kan het ook niet blokkeren. Ik durf het niet op te nemen want straks halen ze mijn beltegoed ofzo leeg. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon opnemen? Bel tegoed raak je niet kwijt door opnemen. De truuk die vaak gebruikt wordt is dat een exotisch nummer jou belt, en na één keer overgaan ophangt in de hoop dat jij terugbelt, en dat kan voor een onaangename verassing zorgen...

Als je anoniem gebeld wordt, heb je de keus tussen aannemen en negeren. Wat je MOET doen is wat je zelf wilt. Ben je nieuwsgierig? neem vooral dat gesprek aan. Ben je voorzichtig, negeer het gesprek of druk het weg. Geen risico op vervelende gesprekken (callcenter of erger dure 'fantasie'lijnen) en weten wie er aan de andere kant jou probeert te bereiken, is voor veel mensen de reden om NIET op te nemen. Een ding is wel belangrijk, het kan ook een ziekenhuis zijn bv of de huisarts, die bellen ook anoniem. Het is maar een weet. Antwoord De keus is voorzichtig of nieuwsgierig. Je moet helemaal niets, je kiest zelf wat je doet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100