Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als ik anoniem gebeld word?

Hallo, ik ben de laatste week best vaak gebeld door een anoniem nummer en ik kan het ook niet blokkeren. Ik durf het niet op te nemen want straks halen ze mijn beltegoed ofzo leeg. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Poet
7 jaar geleden
wat voor telefoon heb je? En welke provider?
Poet
7 jaar geleden
Je kunt sowieso wel alle anonieme oproepen blokkeren. Risico is dat je dan dus oproepen mist die je evt wel had willen krijgen.
https://www.androidplanet.nl/tips/android-telefoonnummers-blokkeren/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook eerst gewoon opnemen. Dan hoor je vanzelf wel of het een echt persoon is of een computer. Ze kunnen niet zomaar je beltegoed afpakken op deze manier.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien is dit een hele domme vraag hoor, maar hoe kan iemand jouw beltegoed leeghalen door jou te bellen? Is dit een bekende oplichterstruc ofzo?
Ritsuka
7 jaar geleden
Kan ook gewoon van een bedrijf zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/elektronica/telefoon-abonnementen/vraag/599084/gebeld-vreemd-nummer-opneem-hoor

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon opnemen? Bel tegoed raak je niet kwijt door opnemen.
De truuk die vaak gebruikt wordt is dat een exotisch nummer jou
belt, en na één keer overgaan ophangt in de hoop dat jij terugbelt,
en dat kan voor een onaangename verassing zorgen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus, u hebt het trucje door.

Andere antwoorden (1)

Als je anoniem gebeld wordt, heb je de keus tussen aannemen en negeren.

Wat je MOET doen is wat je zelf wilt.

Ben je nieuwsgierig? neem vooral dat gesprek aan.
Ben je voorzichtig, negeer het gesprek of druk het weg.

Geen risico op vervelende gesprekken (callcenter of erger dure 'fantasie'lijnen) en weten wie er aan de andere kant jou probeert te bereiken, is voor veel mensen de reden om NIET op te nemen.

Een ding is wel belangrijk, het kan ook een ziekenhuis zijn bv of de huisarts, die bellen ook anoniem. Het is maar een weet.

Antwoord
De keus is voorzichtig of nieuwsgierig. Je moet helemaal niets, je kiest zelf wat je doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding