Waarom heb ik veel ruis op mij tv?

Ik heb al een tijdje ziggo met beneden een hdtv die scherp is. Sinds juli is mijn tv boven niet meer scherp te krjgen.
Ik heb de coaxkabel al opnieuw gemonteerd maar niets helpt. Waar kan ik nog meer zoeken. Ook de teletekst op deze tv is slecht. Slechte vebinding? Moet de splitter mogelijk vevangen worden?

Alvast bedankt voor reactie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik heb dat wel vaker gehad en toen was het meestal de uiteinden op de coaxkabel opnieuw controleren inderdaad, zorgen dat het ijzer (even uit mijn hoofd) dat plaatje niet raakt.

Het is eigenlijk een kwestie van uitsluiten:
- Tv boven doet het op de kabel van de tv beneden?
- Zoja, dan kan het alleen nog aan de splitter of de kabel liggen.
- Doet de tv van beneden het boven? Dan moet het haast wel aan de tv liggen (maar dat verwacht ik niet)
- Er bestaan ook signaal versterkers in de vorm van splitters. Die werken dan op stroom..
- Misschien kun je de kabels ook eens andersom in de splitters doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In eerste instantie zou ik denken aan een slecht signaal, maar als je de kabel reeds vervangen hebt zal het wel niet aan de kabel liggen. Het kan dus ook een fout zijn in het tuner-middenfrequent gedeelte. Probeer even het volgende: breng je tv naar beneden en sluit hem eens aan met een korte kabel op dat andere toestel. Werkt het dan wel goed is er toch nog iets mis met de kabel. Nog steeds ruis, probeer dan wat het toestel zegt wanneer je een scart kabel aansluit op bv. een videorecorder. Op die mannier schakel je het tuner-middenfr. gedeelte uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al aangegeven kan het aan de kabel verbinding liggen of aan de ontvanger in de TV.
Maar heb je al geprobeerd om alle zenders opnieuw te installeren?

Ziggo heeft laats het hele analoge en digitale aanbod "overhoop" gegooid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier eens.
Zelf hulp....

http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/