De smartcard van Digitenne steek je in de CI-adapter, de adapter steek je in de gleuf van de televisie.
Je kunt dan in het menu van de TV de digitale kanalen laten zoeken.
Als de smartcard nog niet geactiveerd is dan kan het een kwartiertje duren voordat de gecodeerde kanalen ontvangen worden, Ned. 1,2 en 3 kun je al direct bekijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Let wel op dat je de kaart op de juiste manier in de adapter zit, hij moet wel contact maken met de CI module.
CI module heet volledig Common Interface, voor Digitenne heb je een andere CI module dan voor digitale kabel.