Werkt een noise canceling koptelefoon echt?

Ik heb een hekel aan 'zomer' geluiden, zoals schreeuwende kinderen, hard pratende mensen, muziek, gezaag, geschuur, enz.
Kan ik die met de koptelefoon uitschakelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat kan prima. Je hoort soms in de verte nog bepaalde frequenties doorkomen zoals stemmen maar over het algemeen werkt noise canceling op mijn Bose QuietComfort 20 oordopjes zelfs zonder aangesloten te zijn op een speler of telefoon. Als de accu is opgeladen kun je zo'n 15 uur genieten van de rust.

Noice cancelling werkt alleen goed als het geluid 'voorspelbaar' is. Geluid van een motor wordt prima onderdrukt, maar een schreeuw vrijwel niet. Uiteraard hoor je de schreeuw wel minder omdat je oren zijn afgedekt. Als je echt afgeschermd wilt worden van de buitenwereld, adviseer ik een hoofdtelefoon die over je oren valt. Sommige modellen hebben batterijen nodig voor de noise cancelling en muziek, andere zijn oplaadbaar. Ik heb een AKG KC490 en die speelt gewoon door als de accu leeg is, alleen de NC wordt uitgeschakeld. Dat vind ik wel een groot voordeel tov bijvoorbeeld Bose.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100