bestaat er een oplader waarbij je de stroom van de batterijen gelijk kan aftappen?

ik vroeg me af of er (buiten het feit voor welk doel het is om), een lader voor 8 aa batterijen is, waarbij je, wanneer ze opgeladen zijn, de stroom weer als 12 volt kan aftappen ( 8 x 1,5v). bestaat zoiets, of kun je met een bepaald circuit dit maken.

Toegevoegd na 19 seconden:
terwijl je de batterijen in de houder laat zitten

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet (met de gebruikelijke opladers).
Die laadt de batterijen parallel op, met ca. 1,5V.
Theoretisch zou je ze natuurlijk in serie kunnen laden met 12V.
Reddie