Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn acculader als adaptor gebruiken voor 12v accuversterker?

Probeerde eerst met 11,5v adaptor maar brande binnen minuut door, kan accu niet goed gebruiken want die is vrijwel dood

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
641
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal ook van het vermogen (watt of amp) welke je er aan ontrekt en wat deze kan leveren afhangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb geen idee hoeveel AMP/Watt mijn versterker vraagt, staat niet op versterker en kan online niet vinden het is een Renegade auto versterker met 2 kanalen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

nee want laadvoltage is hoger dan het uiteindelijke accuvoltage

Toegevoegd na 23 seconden:
de lader geeft ongeveer 14 volt aan de accu en daarmee laad ie op
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vaak zal deze wat overspanning niet zozeer het probleem zijn. Wel de manier hoe een lader werkt (druppelt) dan wel hoeveel vermogen (watt) de kan leveren (t.o.v. wat er gevraagd wordt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De acculader geeft "DC12V 5A", ben niet bang voor teveel stroom naar versterker, heb zekeringen en voltage beveiliging in mijn bedrading gezet (ivm brand gevaar)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Versterker wordt normaal met een 30A zekering afgezekerd. 5A kon wel eens te weinig zijn....
Als het deze is:
http://www.audiodesign.de/downloads/manuals/Renegade-REN550S-1100S.pdf

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding