opbouw lichtschakelaar. Mag je dat spijkertje zien? Zie foto

Ik heb een opbouw lichtschakelaar maar je ziet onder in dat oogje de spijker. Mag dat zo of is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoort niet, maar kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoort officieel een schroefje te zitten die verbonden is met de schroefdraad van het kabeldoosje in de muur, zo dat het geheel blijft hangen op de plaats waar het hoort. maar idd kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit hoort niet, het lijkt erop dat dit een schroef is waarmee de schakelaar vast gemaakt is aan het lasdoosje.
Het kan gebeuren dat als die schroef te lang is hij door de bekabeling erachter boort, maar dan had je het allang gemerkt.

Antwoorden (1)

Moeilijk te zien op de foto of het nu een spijker of schroef is. Normaal gesproken zou er een schroefje moeten zitten waarmee de plat op de inbouwdoos is bevestigd. In dat geval kan het absoluut geen kwaad. De schroef maakt geen contact met de spanning-voerende delen in de doos zelf. Is het echter wel een spijker dat kan het in zoverre kwaad dat de plaat niet goed bevestigd is aan de doos waardoor deze los kan komen dan wel kan verdraaien. Dit is absoluut onwenselijk en potentieel gevaarlijk.