Ik heb een HD ready lcd tv. Is het dan de moeite en de kosten waard om een hd abonnement af te nemen bij UPC?

Of is het verschil in scherpte de moeite niet waard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt er helemaal vanaf. Zeker bij grotere formaten TV's of wanneer je dichter op je TV zit, is HD een plezier voor het oog. De feitelijke inhoud van de programma's veranderd echter niet. Het is dus maar net de vraag of je het scherpere beeld ook echt het geld waard vindt. Ik ben er persoonlijk erg blij mee. Overigens heb je die techniek wel nodig toekomst als je ooit 3D TV wilt kijken. Ik verwacht echter niet dat jouw TV daar geschikt voor is.

Wel belangrijk om te weten is dat niet iedere HD-Ready TV ook HDMI aansluitingen bevat. Deze zijn namelijk wel nodig om HD te kijken (ik neem aan dat jouw TV niet gecertificeerd is voor de CI+ module). Beschikt jouw TV enkel over component, dan kan onderstaande link je wellicht helpen. De tweede link geeft meer informatie over LCD TV's en bevat ook de links naar de CI+ checks mocht je willen kijken of jouw TV die aan kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan prima via component(YPbPr) HDTV bekijken, ik heb ook zo mijn hd-decoder aangesloten (tekort aan HDMI), de andere apparaten kunnen namelijk 1080p uitgeven en een HDTV-decoder gaat toch maar tot 1080i/720p wat meestal ook de limiet is van component op een tv.

Andere antwoorden (2)

Ik zie eigenlijk niet zo.n groot verschil.Je kan toch alleen maar iets in HD bekijken als de film of iets anders in HD is.

Dus eigenlijk heb je het al met je HD tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie duidelijk wel verschil tussen HD of gewoon digitaal. Zeker bij programma's die ook met HD camera's zijn opgenomen zoals 'Frozen planet' etc. Ik merk dat dat bij steeds meer series en andere programma's het geval is. Er zijn steeds meer HD zenders ook, zoals bv. de BBC
Het is maar welke waarde je hecht aan je beeldkwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar het ging over HD bij UPC of een HD abonnement beter of mooier wordt weergegeven
Anders heb ik de vraag niet goed begrepen.