wat is oorzaak geen beeld bij digitale tv?

wij hebben digitale tv, het beeld is nu vaak vlekkerig en zelfs goeddeels afwezig, ook het geluid komt slecht door, bibberig en metalig.
de smartcard is in orde.
de analoge ontvangst van beeld en geluid zijn ook normaal.
wat is hier aan de hand en hoe is dit op te lossen?

Toegevoegd na 1 week:
de reacties tot nu toe hebben geen oplossing gebracht, wie helpt ons verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Welke kabelmaatschappij en welk type decoder heb je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al een keer de alle apparatuur van het stroom gehaald, smartcard/module erin en er uit gehaald? Zenders opnieuw laten zoeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een losse goede coax kabel hebt kan je die even (ws. dwars door de woonkamer) aansluiten op je de decoder en de wanddoos waar het signaal uit komt. Is het signaal dan wel goed? Ik had hetzelfde probleem met UPC maar uiteindelijk bleek het toch aan mijn keurig weggewerkte kabel te liggen. Die deed het eerst ook heel lang goed.

Antwoorden (5)

Het wordt toch veroorzaakt door een slecht signaal. Mogelijk gebruik je slechte coax-kabels, en/of wordt het signaal gestoord. Een adapter die tegen een kabel aanligt wil ook wel eens de boosdoener zijn.

Controleer dus even of de kabels los liggen, goed zijn aangesloten, en of de stekkers er goed aanzitten. Probeer eventueel een andere kabel.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben dit door een professional laten aanleggen en het heeft maandenlang goed gewerkt, nu is het gewoon slecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stekkertje kan losraken, de stofzuiger kan iets geraakt hebben ...
De oorzaak kan ook liggen bij de kabelboer, check even bij buren als zij hetzelfde probleem hebben, dan kabelboer bellen, zo niet, probeer dan alle andere apparatuur van de antenne aansluiting los te halen en probeer nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon ff digitale kabel kopen.had het zelfde euvel.
kabel en stekkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien nog twee dingen controleren. Staat er op de decoder wellicht een ander apparaat Dvd of Bluray spel oid?
Deze apparaten kunnen elkaar beinvloeden.
Wat ook kan is dat je decoder gewoon stuk is, hetzelfde heb ik namelijk meegemaakt met mijn decoder (Samsung) Hij had toen precies de zelfde klacht zoals jij beschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook gehad toen ik nog digitale tv had. Toen heb ik een sterkere antenne gekregen van KPN en daarmee was het probleem voor een heel groot gedeelte opgelost.
Helaas kreeg ik daarna nog heel veel andere klachten met Digitenne en ik heb het dus de deur uit gedaan.