Hoe lang kan ik tv kijken op batterij?

Ik wil op vakantie tv gaan kijken op een plek zonder net stroom. Ik wil een batterij meenemen. Deze batterij is: 13200mAh output voltage: 12v. De TV werkt op 12v. De tv is: 4A en 45w. Ik ben echt een natuurkunde noob. Dus nu vroeg ik mij af hoe lang ik hiermee tv kan kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat dat nodig is, http://www.chinavasion.com/cool-gadgets/13200mah-universal-portable-battery-charger-for-ipad-iphone-laptops-tablets-smartphones/ dat is de batterij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je de tv opladen met de oplader in een auto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet je de schotel niet?

Het beste antwoord

13200 mAh = 13 Ah.
De TV trekt 4 A, in drie uur zal hij dus 3x4=12 Ah gebruikt hebben, de accu heeft dan nog voor een kwartier capaciteit.
Reken dus maar op ruim 3 uur kijkplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is je kennelijk te doen om een wetenschappelijke manier om dit uit te vinden.

Zelf zou ik de batterij helemaal opladen, de tv aanzetten, op de klok kijken hoelaat het is, en weer op de klok kijken als de tv ophoudt. Ik ben geen natuurkunde noob maar dit is wel de makkelijkste manier, toch?

Groetjes,
Milli.