is bij elke 3d tv even veel diepte als je een film kijkt?

Is bij elke 3D tv even veel diepte als je een 3D film kijkt?

Ik wil namelijke een 3D tv kopen
maar ik weet niet of er ook verschil in zit!

Deze wil ik misschien gaan nemen:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-UE40F6510,10259,450691,645486.html?langId=-11

Alvast heel erg bedankt,

Toegevoegd na 2 minuten:
Want je hebt namelijke ook een 3d tv van 600 euro
en Een van 900 euro
zit hier dan ook verschil in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een 3D TV werkt door het linker- en rechteroog twee verschillende beelden te laten zien, voor het gemak kun je denken aan beelden opgenomen door twee camera's naast elkaar op een afstand die overeenkomt met de afstand tussen je ogen. Als nu een object in het linkerbeeld dezelfde positie heeft als in het rechterbeeld, dan lijkt dat object precies op het scherm te bevinden. Is het object in het linkerbeeld iets naar links verplaatst en in het rechterbeeld iets naar rechts dan lijkt het voor het scherm te zweven, en hoe groter de afstand wordt tussen linker en rechterbeeld, hoe verder het naar voren lijkt te komen. Andersom als het object in het linkerbeeld iets naar rechts verschoven is, en in het rechterbeeld naar links, dan lijkt het object zich achter het scherm te bevinden.

De dieptewerking op zich hangt dus alleen af van het verschil in links en rechts, en op TV's van dezelfde afmeting zal die dieptewerking dus hetzelfde zijn. Bij verschillende afmetingen hangt het wel af van de kijkafstand, die moet dan bij een kleinere TV ook kleiner zijn om dezelfde ervaring te hebben.
gvrox