Is het veilig om een magnetron te demonteren?

Ik werk op een dagbesteding en één client vind het geweldig om apparaten te demonteren zoals computers e.d. Hij is er erg handig in. Nu hebben we een

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Zolang de stekker van de magnetron er niet in zit kan het geen kwaad om de magnetron uit elkaar te halen, echt veel zit er niet in een Magnetron, het is voornamelijk een bediening paneel, een grote Hoogspanning transformator, een magnetron buis (de werkelijke Magnetron) wat motoriek en wat sensoren, afhankelijk of het een combigril is zal er eventueel ook nog een warmte element in kunnen zitten. De onderdelen die in een dergelijk apparaat zitten kunnen geen kwaad, zolang je maar niet de condensatoren uit elkaar gaat halen, daar zit dielectrycum in en dat is wel giftig. Als je zorgt dat je het afval gescheiden houd kun je voor het metaal een klein prijs terug krijgen als je het inleverd als schrootijzer de Transformator zal wellicht iets meer waard zijn ivm de koperen spoelen.