kan ik mijn stereoketen op mijn pc aansluiten via aux? zoja welke kabel? en kan ik deze combineren met mijn externe pc luidsprekers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
5.9K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan of je de aux van je pc of van je stereo bedoeld.

De aux is een ingang, en dus kan je het pc geluid wel aansluiten op je stereo aux ingang, en het geluid via de stereo afspelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het simpel wilt houden zou ik een kabel gebruiken met aan de ene kant een 3,5mm jackplug (hoofdtelefoonstekker zegmaar) die doe je in je pc (bijv lijn uitgang, of front/rear uitgang.

Aan de andere kant van de kabel moet je waarschijnlijk tulpstekkers hebben, ook wel rca genoemd. (meestal een rode en witte, of te wel rechts en links)

Deze stekkers kunnen weer in je tulp (aux) ingang van je stereo set.

Hoop je zo voldoende info te hebben gegeven.

Hieronder een site waar je zo'n kabel kan bestellen, heb je meteen een idee wat ik bedoelde.

http://www.allekabels.nl/Jack-Kabels/4/1510/Jack---Tulp-Kabel.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik bedoel de aux van mijn stereo, en wat voor kabel moet ik daarvoor hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn antwoord, heb de info ondertussen toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info het is me nu al een stuk duidelijker geworden en als het geluid dan ook nog uit mijn pc boksen moet komen kan ik een jack splitter gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar de meeste pc's hebben tegenwoordig wel meerder uitgangen. Als je een front & rear uitgang hebt kun je de front op je pc speakers aansluiten, en de rear op de stereo. Tenminsete.... Zolang je geen gebruik wilt maken van het 5.1 (surround) geluid. Bij een film in 5.1 bijv zal er op het front kanaal ander geluid worden uitgestuurd dan op het rear kanaal. In dat opzicht kan je idd beter een jack splitter gebruiken en alles op front aansluiten. Mocht je een oudere pc hebben met maar 1 (groene kleurcode meestal) uitgang, dan moet je zowiezo de jack-splitter gebruiken. Als je alleen naar muziek (mp3 enz) luistert, kan het geen kwaad als je het op front & rear aansluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)