Wat is de (hoofd)oorzaak van de doorbraak van de snelle technologische groei?

De laatste 20 jaar gaat de technologie vooruit in ongekende snelheden.
De tijd ervoor ging dit allemaal een stuk minder snel.
Nu vraag ik me af wat de oorzaak is van deze plotselinge doorbraak.

Wat is het dat de enorme doorbraak gemaakt heeft dat er nu wel zo snel nieuwe dingen ontdekt worden waardoor nu in een ongekend tempo nieuwe ontwikkelingen als smartphones, computers, medische technieken e.d. ontstaan?

De (hoofdzakelijkste) trigger die deze kettingreactie van de afgelopen 20 jaar gestart heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat de laatste 20 jaar betreft denk ik dat de grondlegger o.a. de cd was. Deze heeft op computergebied veel teweeg gebracht. De aanname in je beschrijving: "De tijd ervoor ging dit allemaal een stuk minder snel." is echter niet helemaal waar. De industriële revolutie, na de opkomst van de stoommachine heeft ook een hele grote stroomversnelling op gang gebracht. De ruimte vaart in de jaren 60 heeft ook grote technologische sprongen veroorzaakt. Mijn oma heeft alles tussen de trekschuit en de CD speler meegemaakt. Elk tijdperk kent zo zijn sprongen vooruit. Je vraagt je af wat de volgende grote sprong wordt: wat hebben wij aan technologie over 30 jaar wat wij nu nog niet hebben en zelfs niet missen?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100