hoe kan ik bekend worden in de wereld van de fotografie?

ik vind fotograveren echt geweldig en wil ook graag een spiegelreflexcamera maar ben niet echt bekend met hoe en wat, niet wat voor model, waarvoor en al zeker niet hoe in gebruik. welke organisatie of winkel kan mij hier het beste mee helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K

Het beste antwoord

Heb je al ooit een cursus gedaan? Worden vaak gegeven op volksscholen of creatieve centra. Of bij een fotoclub.
Dan kun je al veel aspecten bekijken, of oefenen, en je krijgt de info die je op dat moment nodig hebt
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Heel leuk streven! Fotograferen is dankzij de digitale mogelijkheden tegenwoordig goedkoop en simpel. Je kunt zoveel foto's maken als je wilt voor 0 euro.
Er zijn online -erg- veel "how to" gidsen, voor portret fotografie, architectuur, voedsel of natuur.
Zo gauw je iets toonbaars maakt, lekker op Flickr zetten en wachten op de opdrachten / complimenten / adviezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb nog nooit enige commentaar of adviezen gehad op flickr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, veel van de foto's waar ik het meest van geniet worden genegeerd, andere worden weer wel op gepikt. Ondertussen heb ik met een aantal amateurs leuk contact en word regelmatig door hun werk & opmerkingen geïnspireerd.
Een foto expeditie bijwonen.

Volksuniversiteiten leren ook vaak de kunst van fotografie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is je vraag nou :,1, welk soort camera je zou moeten kiezen? ,of ,2,hoe je bekend word?.

1 als je een spiegelreflexcamera wil zou ik eerst gaan denken wat je nou mist aan je ''normale'' camera . geeft jou camera kleuren niet mooi weer voor de foto's die jij wilt maken , of maakt jou camera te wazige foto's bij actie momenten. kies wat jij verbeterd wilt hebben. en ga dan flink googlen naar de perfecte camera...voor jou.

bijvoorbeeld is de Nikon 3100 D niet goed in actie foto's. maar wel goed in kleuren weer geven.

en dan als je al enig idee heb ga dan naar foto winkels en vraag of je die camera's mag uit proberen. zoeken zoeken en zoeken. en dan vind je het wel.

2 hoe je bekend word is door ...1 een eigen stijl te ontwikkelen. en 2 door flink veel foto's te laten zien aan de rest van de wereld. ga op social media en vraag wat mensen van je foto's vinden . ga bijvoorbeeld naar flikcr...een foto post site. maak een eigen website aan of bezoek foto beursen en kom met mensen in contact die ook fotograferen, of die fotografen zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al het begin is moeilijk en begin vooral gewoon lekker klein. Dus ga eens een winkel in en laat je voorlichten. Mediamarkt heeft redelijk getrainde verkoopmensen, of anders de fotospeciaalzaken.

Ook kan je eens een cursus of workshop volgen. Dan heb je ook een begin en een basis. Wellicht kunnen zij je de fotografen virus overbrengen.
Kijk eens bij fotogram.nl of loop eens binnen bij de vestiging in Amsterdam.

Ook kan je eens een paar fotobladen kopen. Zoals zoom.nl of een ander. Voordat je een SLR koopt, raad ik je een fotocursus aan. Anders is het in mijn optiek zonde om zonder de kennis met zo een 'technische' camera te werken.
Die cursussen kan je gewoon volgen met je compact camera. Daar kan je natuurlijk wel informeren naar anders en heb je ook medecursisten die wel een mooie SLR hebben. Kan je lekker bij afkijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een cursus op www.intholt.nl .
Leuk! En dan moet je alles wat je daar geleerd hebt toepassen, daarna zet je je foto's op flickr, facebook, twitter, Hyves, Picassa web en overal!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volg een cursus, is al gezegd, maar is een waarheid als een koe. Op die cursus leer je hoe en wat, en kun je een keuze maken welk materiaal je wil gaan gebruiken.
Dan de lessen toepassen.
Als je ook bekend wil worden als fotograaf: maak buitengewoon goede, pakkende en blikvangende foto's, daar is echter géén cursus voor, dat heet talent (had ik het maar!)