Hoe maak ik een Nokia 3310 simlockvrij?

Ik heb nog een heel oude Nokia 3310. Deze doet het nog goed, is ook uiterlijk nog in zeer goede staat. Omdat ik hem graag als reservetoestel wil hebben, moet hij simlockvrij gemaakt worden. Weet iemand hoe dat gaat en hoe ik aan de hiervoor benodigde codes kom? De site van Nokia zelf biedt geen oplossing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (3)

Weet je welke provider die 3310 ooit heeft geleverd?
Een provider moet nl. na 1 jaar zo'n code gewoon vrijgeven. Kun je gewoon vragen, ze zijn verplicht zo'n code af te geven.
Probeer anders eens bij KPN met een unlockformulier:
http://goo.gl/NaDHW Misschien werkt dat wel ongeacht waar het toestel is geleverd.

En als alles niet werkt: tientje mee naar de markt. 10 seconden, klaar.
Een goede 3310 kan het nog jaaaren doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp moet ik niet bij Nokia maar bij de oorspronkelijke provider zijn?
Dit kon vroeger door middel van een code invoeren.

Probeer het eens zou ik zeggen en volg de stappen op deze website:

http://www.peters1.dk/unlock/nokia/online.php?sprog=en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij en winkel voor mobiele telefonie kunnen ze de mobiel voor €10.- simlock vrij maken. Ook kun je zelf een sim unlock is kaart bestellen op internet. Dit zul je even moeten googlen.