sharp magnetron doet het niet meer,iemand ervaring mee?

Stekker eruit gehad,na er weer erin te hebben gedaan alleen display met licht,maar geen tekst,iemand hier ervaring mee,zoja wat te doen in deze?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Na het uitvallen van de stroom leek ook mijn magnetron nergens meer op te reageren. Maar : deurtje open en deurtje dicht , toen reageerde hij weer.
Castle
8 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Alleen een licht in het display en geen nummers meer of tekst. Ik weet niet wanneer je het gekocht hebt zodat je van de garantie gebruik kan maken,Volgens BW7:20 in de wet moet een product naar dat niet naar verwachting is hersteld worden. bw7: Artikel 20
Is de zaak behept met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, dan kan de koper eisen dat de last of de beperking wordt opgeheven, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen. Indien je buiten de reguliere garantie zit heb je nog steeds rechten conform BW6:95. Hierin wordt bepaald wat het deel is wat vergoed moet worden na reparatie. BW6: Artikel 95
De schade die op grond van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding moet worden vergoed, bestaat in vermogensschade en ander nadeel, dit laatste voor zover de wet op vergoeding hiervan recht geeft. Stel dus dat een magnetron 6 jaar meegaat. Hij gaat na 3 jaar kapot. Dan is het 3:6 x kosten. De mijne was helaas nog ouder toen het gebeurde. Dit was na een stoomuitval. Inmiddels heb ik een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord,ja hij is ondertussen alweer 10jaar zag ik,maar niet zoveel gebruikt,deurtje open deurtje dicht werkt niet(meer) dus einde oefening dan?
amc
8 jaar geleden
Tja, 10 jaar is lang voor moderne electronica. Ik ben bang dat hij nu 'de geest gegeven ' heeft. Een reparatie is meestal duurder dan een nieuwe en eigenlijk zonde geld. Na 10 jaar beginnen zeker de mankementen en komt na verloop van tijd weer iets anders dat niet meer werkt. Je kan m.i. beter een nieuwe kopen, zo duur zijn ze niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij staat al buiten.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal mee eens, op een gegeven moment is het begin van de slijtage daar en derhalve het einde van het produkt. Wilde alleen vertellen dat mijn ervaring met magnetrons er slechts één is : met een combi magnetron uit het guldens tijdperk.
Een van de eerste, Sharp, gekocht omdat ik geen plaats had voor een fornuis, dus een combi magnetron, logisch.
Deze magnetron heeft in mijn vorige huis bijna 10 jaar zijn best gedaan en in het huidige huis... nog eens 17 jaar!! Inmiddels kan ik alleen nog verwarmen en ontdooien, maar voor dit apparaat zal goede vervanging moeilijk zijn.

Het beste antwoord

Ik heb ook een Sharp maar ik weet niet wat je bedoelt met geen tekst. Mijn magnetron heeft helemaal geen tekst op het display, alleen cijfers voor de tijd en symbolen voor de diverse instellingen.

Wat je kunt doen als je geen gebruiksaanwijzing meer hebt is op deze site van handleidingen kijken en zien of de jouwe erbij staat en of jouw probleem daar in staat.

https://www.gebruikershandleiding.com/

Of neem anders contact op met de helpdesk van Sharp.

http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/helpdesk.htm
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je eerst een keer het deurtje open en dicht moet doen om te activeren.
jc54