regelt de Fan in een voeding van de pc de snelheid of is deze constant een aantal rpm?

ik gebruik mijn pc voeding als trafo maar als ik hem zou overbelasten (ik zou niet weten wanneer daar sprake van is) en hij wordt warmer of de fan dan harder zou gaan draaien. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn er met belastinggebaseerde, temperatuurgebaseerde RPM en vast ook met vaste RPM.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou langs een elektronicazaak op doe-het-zelfzaak gaan en een wattagemeter halen. Veel makkelijker.
escape
8 jaar geleden
Een wattagemeter? Die bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wattmeter idd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of vermogensmeter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=473677

Antwoorden (2)

De ventilator voor de koeling van de voeding in een P.C. heeft een vast toerental en is niet temperatuur afhankelijk.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nope.
http://www.quietpc.com/powersupplies
Dat ligt er aan wat voor voeding je hebt. Dure stille voedingen hebben vaak een ventilator waarvan het toerental afhankelijk is van de temperatuur van de voeding. Goedkope voedingen hebben die feature niet. Verder kun je een PC-voeding niet als transformator gebruiken, want er komt gelijkspanning uit. Er zit niet eens een transformator in. (nou ja, een enkel mini-exemplaartje)...
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hij werkt anders prima voor mijn doeleinden