Zijn er tv's met dat "bioscoop 3D" dat echt op je af komt?

Zelf heb ik thuis een 3d tv met van die goedkope brilletjes, maar daar komt de 3d niet op je af, het is meer een soort diepte. En nu wil ik weten of er tv's met dat goede 3d zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nog niet denk ik. Maar in de bioscoop word ook een hele andere techniek gebruikt, en worden echt 2 beelden over elkaar geprojecteerd. Bij je thuis kan dat niet op de televisie nog, omdat je op 1 beeld kijkt.

Overigens vind ik de "bioscoop 3D" heel variabel, er zijn ook films in de bioscoop, in 3D, die echt flut zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er ook maar net aan wat voor kwaliteit je TV is en welke brilletjes je gebruikt. Je geeft zelf al aan dat het om goedkope brilletjes gaat, dus ik neem aan dat het gaat om brilletjes met slechts gekleurde glazen.

Wij hebben thuis een nieuwe Panasonic 3D TV. De 3D brillen die daarbij horen werken op een accu en zijn daarnaast (middels Bluetooth) rechtstreeks op de TV aangesloten. het is dus niet zo gek dat je met dergelijke brillen een veel betere kwaliteit krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ondanks goedkope passieve brilletjes zou het systeem wanneer de hele lijn 3D is, dit goed meer MOETEN geven.
Weliswaar op halve resolutie maar toch zeer duidelijk 3D, ik heb dit uitgetest.

Dat je dat niet zo ervaart kan verschillende redenen hebben.
Als je in de bioscoop WEL 3D kan zien , ligt het dus niet aan jouw ogen , hersenen enz. (niet iedereen kan 3D zien, omdat er met ogen en/of hersenen wat aan de hand is)

Is de hele lijn 3D (HDMI 1.4 bekabeling tussen alle apparaten, een gorde werkelijke 3D uitsturende bron en TV goed afgesteld, dan is de afstand en de kijkhoek belangrijk.
Het is mij opgevallen dat afstand en plaats bij dit systeem soms erg kritisch is.

Afhankelijk van het formaat van de TV moet je er niet te dicht bij of te ver van af zitten. Ook moeten je ogen soms even wennen.

Hebben je huisgenoten OOK moeite 3D te zien met deze set, is de TV goed op 3D ingeregeld, is er veel omgevingslicht, ben je zelf brildragend?

In het laatste geval moet je ook je eigen bril ophouden, je moet het scherm scherp kunnen zien.
Het kan zijn dat, als je bovenstaande punten toepast je in een keer wel 3D gaat zien, je hersenen verwachten van de TV geen 3D en bij sommige mensen moet het brein zich even aanpassen.

Deze dingen zijn mij allemaal opgevallen.

Het 3D systeem met passieve brilletjes is op zich zeker niet slecht, het actieve panasonic systeem is superieur maar kan als flikkerend ervaren worden.
dat is bij passieve systemen niet het geval.

Ik hoop dat je er met het bovenstaande en andere antwoorden uit kunt komen.
Als het goed werkt is het echt spectaculair!!