Hoe kan het dat ik elke keer als ik op een willekeurige website ben, ik doorverwezen word naar een reclamesite?

Ik heb de laatste tijd het probleem dat als ik naar een willekeurige website ga, het gebeurde net nog met goeievraag.nl, dat ik dan zonder dat ik iets doe doorverwezen wordt naar een rare reclamesite. Deze reclamesites zijn elke keer anders. Ook heb ik soms irritante bewegende meldingen, dat ik bijvoorbeeld een prijs heb gewonnen.

Hoe kom ik hier van af? Ik heb windows defender al een paar keer een volledige scan laten doen, maar ik blijf het probleem houden. Ik heb ook alle programma's waarvan ik dacht 'dat kan een virus zijn' weggegooid, maar ik durf ook niet zomaar willekeurige programma's te verwijderen, want daar wordt mijn computer ook niet beter van.

Alvast bedankt!

///

Een voorbeeld van zo'n site waar ik naar doorverwezen word: http://www.profitboosterapp.com/licence-b165/?t=0cYZNNN0ch5169990262b44d4230e1976083cd21b5d2be68fa

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dit malware,scan eens met een antimalware programma zoals bv Malwarebytes(de graties versie)hier te vinden:

https://www.malwarebytes.org/
of met Adwcleaner:

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AdwCleaner-anti-spyware-toolbar-cleaner
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar ik lees dat er mensen zijn die hier zeer tevreden mee zijn:
http://www.superantispyware.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Indien je google chrome of firefox gebruikt, kan je kijken of je niet toevallig ''slechte extensies'' hebt ingeschakeld. (bij google chrome ga je naar de drie horizontale streepjes rechtsboven - > instellingen -> extensies, als je verdachte extensies ziet kan je ze uitschakelen en/of verwijderen).
Ook kan het helpen de extensie ''Adblock'' te installeren. Deze extensie blokkeert ongewenste reclames en pop-ups.
Eventueel zou je ook kunnen kijken bij je geïnstalleerde windows-programma's of er verdachte software is geïnstalleerd (sorteren op datum van installatie helpt) .
Als laatste kan ik je net zoals fremar zei doorverwijzen naar software die je computer opschoont van ''rotzooi''. Malwarebytes, Adwcleaner of Ccleaner.
Als je weer die melding krijgt, kun je ergens op een moeilijk te vinden, in heel erg kleine lettertjes en waarschijnlijk in het Engels een stukje tekst met een link vinden waardoor je je kunt afmelden (unsubscribe) Je zult even moeten zoeken maar het zal echt ergens staan meestal ergens in de disclaimer. Ze zetten dit expres op een verborgen plekje zodat je het bijna niet kunt vinden om niet te veel afmeldingen te krijgen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, niet hoor! Meterstal is je hele systeem vol met adware.