waarom gaat mij iphone 5s binnen 2 uur leeg zonder er iets mee te doen?

Normaal ging mijn iPhone 5s de heledag mee en nu maar 2 uurtjes.
Vanacht was hij 100 procent en toen ik vanmorgen wakker werd helemaal leeg en uit.
Ik heb er verder niks qua spelletjes op staan en doe er dan ook vrij weinig mee.

Toegevoegd na 16 minuten:
Heeft niks met de stroomstoring te maken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heeft misschien met de stroomstoring van vanochtend te maken... er gebeuren een hoop dingen in de achtergrond bij een iPhone die je als gebruiker nooit te zien krijgt.
Waaronder bijvoorbeeld verbinden en her-verbinden met de GSM/LTE masten, dit soort kernel processen vallen niet onder het stroombesparende regime, en blijven dat eeuwig proberen... Vaak is het met het herstarten van je iPhone helemaal opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
goeie + daar had ik niet aan gedacht.
Je bluetooth kan aan hebben gestaan. Ook kan het zijn dat er veel apps nog stonden te draaien. Een tip is om je mobiel snachts op vliegtuigstand te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan een heleboel factoren zijn die dat veroorzaken. Bijvoorbeeld de ouderdom van het apparaat en dan in het bijzonder de accu. Accu's die ouder dan een jaar zijn beginnen in hun capaciteit terug te lopen, ze zijn sneller 100% opgeladen maar houden het korter vol. Meestal gaat dat geleidelijk maar soms kan het ineens snel gebeurd zijn.
De accu is dan aan vervanging toe.

Het kan ook zijn dat je vergeten bent een bepaalde applicatie weer uit te zetten. Bijvoorbeeld een streamingApp om online muziek te luisteren.

Verder zijn er heel veel processen die in een iPhone constant aan de gang zijn zolang die aanstaat en die stroom verbruiken.