Welke friteuse heeft een automatische stop-functie en is niet al te duur?

Ik vergeet altijd dat ik iets in de friteuse heb gelegd, en dat stel ik doorgaans enkele uren later pas vast. Ze staat immers op het balkon. Wat kan er gebeuren als ze blijft aanstaan? Ik heb het wel eens voorgehad zonder iets in dat ze een hele dag had aangestaan, maar kan het gevaarlijker zijn als er wél iets in zit?
Je mag me ook altijd een link sturen naar een tweedehands-friteuse op Marktplaats.nl of zo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat vergeet, moet je niet aan een friteuse beginnen.
Heel veel branden thuis beginnen zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je een wekker zetten!!! En dan naast je neer zetten?? Verder heb ik geen antwoord op de vraag, maar denk inderdaad dat wat platje zegt: zit wel wat in....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat die 11 jarige zoon niet bij jou thuis woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet altijd de timer van mijn telefoon als ik iets in de oven heb zitten, wat bv 45 minuten moet bakken, en dan hou ik die bij me in de buurt.
Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een mobiel, zit vaak een timer op.
In de meeste nieuwe kook oven combinaties zit een ingebouwde kookwekker, die kun je ook gebruiken.
Anders misschien een kookwekkertje kopen, kosten niet veel die dingen.
En een frietpan is inderdaad niet zo veilig, als je hem vergeet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Is een Airfryer een optie? Wij hebben 1 van Philips, die gaat gelijk uit als de timer op 0 zit.

Het beste antwoord

Een frituurpan met uitschakeltimer ken ik niet, maar het lijkt me ook erg lastig omdat het eten ook nog uit het vet gehaald moet worden. Anders bakt het toch nog door omdat het vet nog af moet koelen van 180 graden naar kamertemperatuur (of balkontemperatuur :p).
Wat misschien wel een optie is, is de Airfryer van Philips. Deze werkt zonder olie en heeft een timer waarmee hij afslaat.

Toegevoegd na 45 seconden:
Voordeel van de Airfryer is in jouw geval ook nog dat hij niet zo stinkt en dus ook in de keuken of zo kan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hoi Pipololly,

elke friteuze kan je achter een schakeltimer hangen.
een soort van 'eierwekker' die na de ingestelde tijd afschakeld
stel, patat moet na 5 minuten er uit
dan schakel je de timer op 10 minuten.
vergeet je de patat, dan heb je na een uur een bonk vet met goed doorbakken patat er in.
overigens werkt het ook nog stroombesparend.

kies een schakeltimer die minimaal 15A aan kan.

groeten, Dré