De accu van mijn laptop wil niet meer tot 100% maar tot 89%, waardoor is dit probleem gekomen en hoe kan ik dit oplossen?

Dit probleem is niet de eerste keer. Ik had dit vorig jaar ook, maar in 3 dagen ofzo begon hij weer normaal te doen en kon tot 100% weer opgeladen worden. Maar tot vandaag begon weer hetzelfde probleem te komen.
Waardoor is dit probleem gekomen en hoe kan ik dit weer oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Okay, het lijkt er op dat de batterij niet meer gekalibreerd is.
De makkelijkste methode is om de batterij helemaal leeg te laten lopen.
Doe dit onder 'veilige modus' van windows, dus tijdens opstarten herhaaldelijk op F8 drukken totdat je optie krijgen om in veilige modus te starten.
éénmaal in windows trek de adapter stekker van je laptop, en laat deze aan om de batterij helemaal leeg te trekken. Hierna zul je na één laadcyclus zien dat je batterij weer tot 100% kan laden....

Je hoeft niet naar veilige modus, maar dan moet je alle spanning besparende opties uitzetten, dus in het 'altijd aan' profiel moet je dan nooit kiezen voor alle sub selecties.
Makkelijkste is veilige modus...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, heeft helaas niet geholpen! Ik heb het zelfs 2x geprobeerd.. :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er misschien een andere oplossing om dit te verhelpen? :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan je alleen nog vragen de volgende stappen nauwgezet te volgen: http://www.laptopbatteryexpress.com/Laptop-Battery-Not-Charging-to-100-s/25755.htm