Hoeveel watt RMS is 4500 watt peak?

Zat eens rond te kijken en kwam de Devialet Gold Phantom tegen op het net, een relatief kleine speaker met 4500(!) W PEAK. Ik vraag me af hoeveel dit is omgerekend naar RMS.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Voor signaal is dit x 0,707
4500 watt peak is dus 3181,5 watt RMS.
Maar bij weergave zal dit ook afhankelijk zijn van de dynamiek en vervorming (zie het als een prestatie van een motor). En zal het dus zeker een stuk lager liggen.
paulus811
7 jaar geleden
Was een goeie tip he? ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jep haha ;)
TurfGraver
7 jaar geleden
Weet wel dat watt (peak of rms) niks zegt over hoe hard (volume) iets gaat... Dit wordt in dB SPL uitgedrukt.

Antwoorden (2)

Daar is geen zinng antwoodr op te geven. De waarde die er het meest bij in de buurt komt is 80% van het energieverbruik van de voeding.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is:

4500 * (1/2) * wortel(2) = 3182 Watt RMS

Toegevoegd na 1 minuut:
In het geval dat het 4500 watt peak-to-peak (ipv peak) is wordt het de helft hiervan, dus 1591 watt rms