Wat kan ik het best gebruiken voor een thuis-studio?

Ik heb een Róde NT1A Microfoon en een tascam US122-L mengpaneeltje met ingebouwde pre-amp en geluidskaart. Heb van mensen gehoord dat ik beter een losse pre-amp er tussen kan gooien met een nieuwe geluidskaart ipv die tascam interface. En dus een los mixertje plus 2 goede monitoren voor het afmixen. Ik ben namelijk niet tevreden met mijn geluid waar ik 300-350 voor heb uitgegeven. De software etc bezit ik allemaal. En heb al veel op websites en forums gelezen over een thuis-studio. Heb issolatie al aangebracht maar ik wil graag wat meer info over de externe hardware die ik het best aan kan schaffen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al een Mac?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... geen MAC.

Het beste antwoord

Het begint natuurlijk met isolatie, microfoons, mengpaneel, goede (!) bekabeling goede mixer/mengpaneel/computer, software/versterkers en monitorluidsprekers.
Hoe vreemd het misschien mag klinken, wat je ook produceert klinkt NIET beter dan je luidsprekers.
Computers, goede geluidskaart /mengtafel en versterkerkwaliteit loopt meestal wel los.
Microfoons en luidsprekers plus niet te vergeten de bekabeling kan erg veel roet in het eten gooien.
Is er veel ruis en brom in het systeem?
Zitten er aardlussen in je systeem?
Kun je niet beter via een zeer goede kwaliteit koptelefoon terugluisteren?
Goede monitorspeakers zijn duur tot kostbaar.
Kijk dus uit dat je je werk niet afgerekend krijgt door een zwak element in je systeem.
Ik vrees dat je nog wel wat meer geld moet inversteren
om iets te produceren wat de moeite waard is.
Daarom worden aan met name studioluidsprekers zulke hoge eisen gesteld en vind je ook bijna in iedere studio dezelfde types monitorboxen.
Vandaar als tussen oplossing een goede koptelefoon.
Soms moet je beginnen bij het eind.
Je moest eens weten hoeveel mensen met deze simpele raad een veel betere sound hebben weten te creeeren.
Veel succes.